در ادامه حركت جهادي طی 5 سال گذشته

بسيج با افتتاح 500 سالن به ركورد 3هزار مجموعه ورزشی رسيد

دیروز با افتتاح 500 سالن بسیج به صورت همزمان در سراسر کشور، تعداد سالن‌هاي ورزشي بسيج در كشور به سه هزار سالن رسيد كه در مدت پنج سال توسط كار جهادي بسيج به بهره‌برداري رسيده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۴۴۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاري بسیج، حوزه مقاومت بسيج خاني‌آباد نو در جنوبي‌ترين نقطه تهران ديروز ميزبان سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين و ساير مسئولان ورزش كشور بود، بهانه آن هم افتتاح همزمان 500 سالن ورزشي بسيج در سراسر كشور بود. با افتتاح اين سالن‌ها، تعداد سالن‌هاي ورزشي بسيج در كشور به سه هزار سالن رسيد كه در مدت پنج سال توسط كار جهادي بسيج به بهره‌برداري رسيده است.

پنج سال پيش بود كه ساخت سالن‌هاي ورزشي در اولويت‌هاي بسيج قرار مي‌گيرد و مقرر مي‌شود در پايان برنامه پنج ساله پنجم ورزش بسيج، سه هزار سالن در سراسر كشور توسط بسيج ساخته شود، ديروز با افتتاح 500 سالن ورزشي به صورت همزمان در سراسر كشور وعده بسيج عملي شد تا تعداد سالن‌هاي ورزشي بسيج كه در پنج سال اخير افتتاح شده‌اند، به سه هزار سالن ورزشي برسد و ظرفيت بزرگي به حوزه زيرساخت‌هاي ورزش كشور اضافه شود. ديروز هم مديران ورزش كشور در كنار مسئولان بسيج به يكي از جنوبي‌ترين نقاط تهران آمده بودند تا از اين حركت بسيج براي افزايش اماكن ورزشي كشور تقدير كنند. كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك، شعباني بهار معاون ورزش همگاني وزارت ورزش و بهرام افشارزاده مديركل حوزه وزارتي ورزش از جمله مديران ارشد ورزش كشور بودند كه در اين مراسم حضور داشتند تا به سردار يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج و ساير افرادي كه در اين حركت بزرگ مشاركت داشته‌اند، خسته نباشيد بگويند. 

در ابتداي مراسم سردار يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج با ارائه گزارشي از ساخت سه هزار سالن ورزشي در طول پنج سال گذشته گفت: «با افتتاح اين 500 سالن، تعداد سالن‌هاي بسيج در سراسر كشور در سال پاياني برنامه پنج ساله پنجم به سه هزار سالني رسيد كه در ابتداي اين برنامه توسط سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين پيش‌بيني شده بود و آن را از مجموعه سازمان ورزش بسيج خواستار بودند. با حمايت‌هاي سردار نقدي و همچنين تلاش‌هاي همه‌جانبه مسئولان تربيت بدني سپاه‌هاي استاني كشور و بسيجيان قول ساخت سه هزار سالن امروز عملي شد و اينجا لازم مي‌بينيم از همه افرادي كه در ساخت اين سالن‌ها تلاش كردند، تشكر كنم.»

رئيس سازمان ورزش بسيج در ادامه از تربيت 15 هزار مربي و مدير براي اداره اين سالن‌ها خبر داد: «با توجه به ظرفيتي كه در بسيج به ورزش كشور اضافه شده است، از مسئولان وزارت ورزش و معاونت ورزش همگاني تقاضا مي‌كنم تا با توجه به هماهنگي‌هايي كه بين مسئولان هيئت‌هاي ورزش همگاني و تربيت بدني سپاه‌هاي استاني اتفاق مي‌افتد، از اين ظرفيت براي توسعه ورزش همگاني بيشترين استفاده صورت گيرد.» يزداني همچنين با بيان اينكه توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي در بسيج در برنامه پنج ساله ششم هم ادامه پيدا خواهد كرد، افزود: «ساخت زورخانه و استخر در نقاط مختلف كشور و توسعه ورزش‌هاي ساحلي از جمله برنامه‌هاي شاخص بسيج در برنامه پنج ساله ششم خواهد بود كه از سال آينده‌ آغاز مي‌شود.»

در ادامه سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين پشت تريبون رفت و با اشاره به اينكه بسيج در حوزه‌هاي مختلف منشأ خير و بركت بوده است، گفت: «يكي از اين حوزه‌ها ورزش است و بسيجيان با قدم گذاشتن در ورزش منبع بركت بوده‌اند. زماني كه برنامه ساخت سه هزار سالن مطرح شد، حتي برنامه‌ريزان هم تصورشان اين نبود كه در يك زمان پنج ساله بتوان اين تعداد سالن را ساخت. دستگاه‌هاي زيادي هستند كه با بودجه‌هاي كلان و چند برابر بسيج كارهاي زياد روي زمين مانده دارند كه هر بار بهره‌برداري آن عقب مي‌افتد و هنوز به سرانجام نرسيده است، در بسيج با هزينه‌هاي اندك، كارهاي بزرگي صورت مي‌گيرد كه ساخت سه هزار سالن يكي از اين نمونه‌هاست.»

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به توسعه فضاي ورزشي در بسيج گفت: «بايد بناي ما اين باشد كه هر حوزه بسيج در محلات يك سالن ورزشي براي ورزش‌هاي رزمي و در بسيج شهرستان يك سالن بزرگ براي كل ورزش‌ها و چندمنظوره داشته باشد. به اين اميد كه در پايان كار، هر پايگاه داراي يك سالن ورزشي باشد.»

سردار نقدي در ادامه خطاب به رئيس سازمان ورزش بسيج كشور گفت: «از سردار يزداني قول مي‌گيريم كه سكوهاي بين‌المللي در تمام رشته‌هاي رزمي را پوشش دهد. از شما مي‌خواهيم ظرف مدت پنج سال تمام سكوها را بگيريد و استعداديابي كنيد و موضوع اصلي رزمي باشد تا مجموعه چندگانه بسيجي را پوشش دهد.»

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: «برنامه ديگري هم داريم كه از سال آينده كليد مي‌خورد و بايد با وفاداري به عهد، در جهت ساخت سالن‌هاي ورزشي، زورخانه و استخرهاي محلاتي و باشگاه‌هاي تيراندازي حركتمان را ادامه دهيم و ان‌شاءالله اين سالن‌ها محل تربيت سربازان مهدي موعود باشد.»
ارسال نظرات