مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج حوزه شهید بهشتی دانشگاه زنجان با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی ذر محل سالن شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۴۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج حوزه شهید بهشتی (ره) دانشگاه زنجان با حضور سردار کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، رییس دانشگاه زنجان، مسئول بسیج دانشجوئی استان زنجان و سایر مسئولین استانی و دانشگاهی در سالن شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات هادی کرمی مسئول سابق حوزه بسیج شهید بهشتی (ره) دانشگاه زنجان قدر دانی بعمل آمد و علی رستمی به عنوان مسئول جدید این مجموعه حکم خود را از سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان دریافت نمود و همچنین از زحمات مسعود آهنگر سرپرست قبلی این مجموعه نیز قدردانی بعمل آمد .

در این مراسم فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: اگر مردم در قالب بسیج در دوران دفاع مقدس به صحنه نمی آمدند ما محکوم به شکست بودیم و دشمن هر روز در کشوری پیش روی می کرد و ما قادر به دفاع نبودیم ، ولی با ورود اقشار مختلف مردم در قالب دشمن را بلافاصله زمین گیر کردیم .

سردار کرمی افزود: در این دوران بسیج صحنه هائی را آفرید که تاریخ هرگز آن صحنه ها را به خود ندیده و فقط در عاشورا و جنگ های صدر اسلام چنین حماسه هائی قابل مشاهده بود .

وی تصریح کرد :دشمن در حال سرمایه گذاری بر روی جوانان پاک ما در دانشگاه ها هستند تا بتوانند علیه ملت و انقلاب از آن ها بهره ببرند و خوی استکباری همین است و ما باید این زور آزمائی دشمن را منطقی و اصولی پاسخ دهیم .

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام راحل (ره) بسیجیان باید در فکر تشکیل حکومت اسلامی باشند و هسته های مقاومت را در همه کشورهای جهان راه اندازی کنند و بر اساس مدیریت صحیح و درستی که در دفاع مقدس بسیجیان داشتند باز هم می توانند از عهده این کار بیایند.

وی طبق مسیری که قرآن و اهل بیت (ع) مشخص کرده و با برنامه باید کار کرد گفت: باید برنامه و دغدغه داشته باشیم و نگذاریم دشمن در جائی نفوذ کرده و ایجاد مشکل کند .

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با بیان اینکه ، دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین اقشار مختلف جامعه در کشور است ، تصریح کرد : ما باید هوشیار باشیم و کاری نکنیم که خواسته دشمن با دستان ما تحقق پیدا کند .

وی ، با تاکید بر این نکته که، سردار کرمی ، بصیرت افزائی را یکی از برنامه های بسیج دانست و افزود : جایگاه بسیج بسار بالاتر از این است که بخواهد جناحی فکر کند ، جناحی حرکت و یا جناحی عمل کند ، بلکه باید در مسیر و جایگاه خود حرکت نماید .

همچنین رئیس دانشگاه زنجان نیز در این مراسم ، با اشاره به جاودانه بودن فرهنگ بسیج ، گفت :بسیج یک نهاد فراجناحی است و افراد حاضر در تشکل بسیج دانشجوئی نیز جزو با شعور ترین افراد از لحاظ سیاسی نیز هستند و شناخت آن ها در زمینه های سیاسی بسیار بالا است .

خلیل جمشیدی افزود: هر زمان طبق فرمایشات رهبری و مصالح نظام که اقتضا کند بسیج در آن حوزه باید ورود کند و این که چون تمام تشکل های دانشگاه سیاسی هستند و صرفا هم و غم بسیج هم کار سیاسی باشد و کار های دیگر مغفول بماند قابل قبول نیست .

رئیس دانشگاه زنجان اظهار داشت: بسیج متعلق به مردم است و حوزه فعالیت او نیز وسیع است و لذا بسیج باید مسائل فرهنگی و اجتماعی موجود در دانشگاه را که مغفول مانده است را شناسی و برای آن ها راحل ارائه نماید زیرا که بسیجی می تواند راهگشا باشد و راه نشان دهد.

ارسال نظرات