عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدیران دانشگاهی تاکید کرد: شما مادام العمر در مسند ریاست نیستید، و این تصور نباید برای شما به وجود آید که می توانید بسیج و فرهنگ بسیجی را حذف و از دور خارج کنید.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۰۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ آیت الله حیدری نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری، در اجتماع بزرگ حسینی دانشجویان بسیجی استان به مناسب هفته ی بسیج در دانشکده ی علوم دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امروزه بسیج این  شجره ی طیبه، که به دست نورانی امام امت در سال 58 نهالش کشته شد، بحمدا... به برکت تعالیم قرآنی و سیره ی نورانی اهل بیت (ع) و انفاس قدسیه حضرت بقیه الله (عج)، سودمند و بارور شد، که این ثمرات و خیرات نه ایران اسلامی، بلکه مرزها را درنوردیده است و نیروهای مسلمان پیرامونی را بیدار ساخت.  

IMG_8994-copy-(3).jpg

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: امروزه فرهنگ بسیجی در کشورهایی همچون عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و ...، بعنوان یک فرهنگ مردمی اسلامی فراگیر و ریشه دار، نهادینه شده است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیج منحصر به بعد نظامی نشد، بلکه در ابعاد سازندگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز فعال شده است.
 
دکتر حیدری، بسیج را ترجمان جهاد فی سبیل الله دانست و تصریح کرد: این جهاد، بالاترین درجه ای ست که یک انسان مومن می تواند در دنیا و آخرت به آن برسد.
 
IMG_8891-copy.jpg

وی در ادامه گفت: هیچ قومی نمی تواند رو به جلو حرکت کند مگر اینکه، از خود و از درون تغییر را آغاز نماید.
 
آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: خداوند هیچ کرامت و نعمتی را به امتی نمی دهد مگر، در خود تغییر ایجاد کند ؛ این تغییر درونی "بسیج فرهنگی ست".  
 
وی، شهید تقوی فر، شهید همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم را، محصول این فرهنگ معرفی کرد، که برای امت اسلامی در سوریه و عراق جنگیدند و به شهادت رسیدند.
 
این استاد حوزه خطاب به دانشجویان تاکید کرد: دانشگاه و حوزه ای که عمارش بسیج دانشجویی و طلبه است، شما افتخار علمداری آن را بر عهده دارید.
 
دکتر حیدری با اشاره به این موضوع که هیچ تحولی بدون راه افتادن بسیج فرهنگی محقق نمی گردد، خاطرنشان کرد: مسئولین باید در جهت تقویت این روحیه، حمایت های خود را دو چندان کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: اگر این روحیه موجب بی مهری قرار گیرد، دشمنان بر فضای دانشگاهی مسلط می شوند که این موضوع، افول در حرکت و رشد علمی کشور را به همراه دارد.    
 
آیت الله حیدری در بخش دوم سخنان خود، با انتقاد شدید از برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت های موسیقی در دانشگاه ها بیان کرد: اینکه در دو سال اخیر رکود علمی در دانشگاه ایجاد شده، به خاطر همین فرهنگ های ناصحیح است.
 
وی با هشدار به مسئولان فرهنگی دانشگاه ها گفت: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، مسئولان فرهنگی فهم درست از کار فرهنگی داشته باشند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اردوهای مختلط و آب بازی دختر و پسر، آن را  نقطه ی مقابل بسیج فرهنگی دانست و تصریح کرد: فتنه گران و یاران فتنه و سواره و پیاده نظام آن، به دنبال تسلط و نفوذ در دانشگاه ها هستند که این مسئله، سقوط رشد علمی را به همراه دارد.   
 
این استاد حوزه ادامه داد: اینجاست که باید بسیج فرهنگی جدی گرفته شود و مدیران دانشگاهی نباید به دنبال حذف بسیج از صحنه باشند.
 
آیت الله حیدری عنوان کرد: بسیج دانشجویی پایه و اساس معادلات دانشگاه ها ست  باشد و مسئولین دانشگاهی باید درصدد بهره برداری از ظرفیت بسیج برای تعالی دانشگاه باشند.
 
وی خطاب به مدیران دانشگاهی تاکید کرد: شما مادام العمر در مسند ریاست نیستید، و این تصور نباید برای شما به وجود آید که می توانید بسیج و فرهنگ بسیجی را حذف و از دور خارج کنید.
 
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: فرزندان روح الله امروزه در دانشگاه ها بیدار هستند  و اجازه نفوذ را به فتنه گران نخواهند داد.
ارسال نظرات