مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: امروز هجمه­های فکری چنان بر تفکّرات و مبانی اندیشه­های سیاسی اسلام هجوم آورده است که وقتی وارد دانشگاه می­شویم کار برای ما خیلی سخت شده است لذا لازم است یک طلبه بسیجی به خوبی با شبهات در جامعه آشنا باشد و ریشه آن­ها را بشناسد.
کد خبر: ۸۵۹۹۱۹۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتستان؛ نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در بین طلاب حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) برازجان بیان کرد: حوزه­های علمیه از زمان آغاز تاکنون محل پرورش انسان‌های فرهیخته­ای بوده است که اگر ما فقط وضعیت دویست سال اخیر جامعه اسلامی و دینی خود را بررسی کنیم می­‌بینیم از دوره میرزای شیرازی تاکنون اگر حرکت انقلابی­ای در جامعه ظهور و بروز پیدا کرده است سردمدار آن یک روحانی شیعه بوده است.

وی تصریح کرد: گاهی در تاریخ روحانیونی را می­بینیم که مثل میرزای شیرازی با یک خط، انقلابی را در کشور ایجاد می­کنند و گاهی نیز کسانی مثل سید جمال الدین اسد آبادی را می­بینیم که جهانی فکر می­کنند و با تقریب بین مذاهب، در امّت اسلامی انقلابی به وجود می­آورند.

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه­های علمیه کسانی را داشتیم که در اوج فقه بودند و کتبشان مورد استفاده بزرگان است. کسانی داشتیم که در اوج عرفان بودند و کسانی هم داشتیم که در تمامی ابعاد شاخص بودند که امام خمینی (ره) یکی از این افراد بود.

این استاد حوزه افزود: امام خمینی(ره) به ما یاد داد که غیر از علومی که در حوزه یاد می­گیریم وظیفه سنگین دیگری نیز بر عهده داریم و آن حضور در جامعه و احساس مسئولیت اجتماعی است به طوری که با درد مردم احساس درد و با خوشی­های مردم نیز احساس خوشحالی کنیم.

حجت الاسلام دشتی اذعان داشت: امام خمینی (ره) بسیج را تشکیل داد و می­گفت من یک بسیجی­ام امّا بسیجی را فقط کسی نمی­دانست که در یک سازمان اسم بنویسد بلکه بسیجی را فردی مخلص می­دانست که در جامعه حاضر باشد و احساس مسئولیّت کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) افزود: امام خمینی (ره) معتقد بود به غیر از روحیه تقوا و پرهیزگاری دو ویژگی دیگر نیز باید در یک طلبه وجود داشته باشد تا بسیجی باشد یکی آن که روحیه و تفکّر بسیجی داشته باشد و دیگر این­که خود بصیرت داشته و به جامعه بصیرت­دهی کند.

حجت الاسلام دشتی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: روحانیت باید در میدان باشد و در مسائل سیاسی وارد شود به طوری که روحانیت به یک قطب سیاسی تبدیل شود چرا که حوزه از مسائل سیاسی جدا نیست.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به پای شما نوشته شده است و اگر این انقلاب اسلامی رشدش ضعیف شود و یا افول کند باز هم به پای شما نوشته می­شود چرا که در این جا دین دارد حکومت می­کند و اگر این نظام زیر سؤال برود در واقع می­گویند دین نتوانسته جامعه را اداره کند و یا این­که روحانیون نتوانسته­اند جامعه را اداره کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهار داشت: جریان­هایی در جامعه وجود دارند که می­گویند شما روحانی­ها تقدّس دارید و با ورود به مسائل سیاسی، خودتان را لکّه­دار نکنید باید توجّه داشت که ورود به این مسائل برای روحانیّت، خطّ مقدّم و محوریت تمام مسائل است.

حجت الاسلام حسین دشتی تصریح کرد: روحانی باید بصیرت داشته و زمان را بشناسد همان طور که شهید صادق گنجی احساس کرد باید در جامعه حضور داشته باشد، وارد وزارت امور خارجه شد، زبان خارجه یاد گرفت، در جامعه اسلامی خود را عرضه کرد و تا پای جان پیش رفت تا در این راه به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: یک روحانی که می­خواهد به جامعه بصیرت­دهی کند باید به مبانی سیاسی اسلام آشنایی داشته باشد چرا که او مبانی اعتقادی را در حوزه فرا گرفته است امّا باید در کنار آن با مبانی سیاسی اسلام نیز آشنایی داشته باشد.

امام جمعه موقّت بوشهر در پایان تصریح کرد: امروز هجمه­های فکری چنان بر تفکّرات و مبانی اندیشه­های سیاسی اسلام هجوم آورده است که وقتی وارد دانشگاه می­شویم کار برای ما خیلی سخت شده است لذا لازم است یک طلبه بسیجی به خوبی با شبهات در جامعه آشنا باشد و ریشه آن­ها را بشناسد.

 

ارسال نظرات