امام جمعه اهرم در جمع دانشجویان بسیجی تنگستان:
امام جمعه شهر اهرم گفت: وظیفه تشكل‌های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی این است كه با فعالیت گسترده و عمومی در دانشگاه‌ها اجازه ندهند فضای خلأ به وجود بیاید كه دشمن بتواند از آن استفاده كند و به منافع خود در دانشگاه برسد.
کد خبر: ۸۵۹۹۱۵۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تنگستان به مناسبت گرامی داشت 2 آذر سالروز تشکیل بسیج داشجویی و طلبه به فرمان حضرت امام(ره) با امام جمعه شهر اهرم دیدار و گفت‌گو کردند.

در این دیدار ابتدا کرمی مسؤول دفتر بسیج دانشجویی تنگستان در خصوص حضور و فعالیت بسیج در دانشگاه‌ها گزارش داد و به بیان نقاط قوت و مشکلات پیش روی دانشگاه اشاره کرد و خواستار همکاری و همدلی مسؤولین ذیربط شهرستان جهت رفع این موانع شد.

کرمی ضمن بازگویی رسالت اصلی دانشجوی در فضای دانشگاه و جامعه، مطالبه‌گری را شأن دانشجو خواند.

 وی افزود: در فضای حساس سیاسی کنونی دانشجو باید بیدار باشد و با بصیرت در جهت آگاهی بخشی به جامعه تلاش کند.

در ادامه امام جمعه شهر اهرم ضمن گرامی داشت هفته بسیج و 2 آذر بیان کرد: وظیفه تشكل‌های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی این است كه با فعالیت گسترده و عمومی در دانشگاه‌ها اجازه ندهند فضای خلأ به وجود بیاید كه دشمن بتواند از آن استفاده كند و به منافع خود در دانشگاه برسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید اراده مصمم داشت، خواستار توجه قشر دانشجویی به مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها شد و گفت: تشكل‌های دانشجویی با بیان متین و اخلاق خوب می‌توانند در جهت تاثیر گذاری امر به معروف قدم بردارند كه لازمه آن اخلاق مداری و ارتقای اثرگذاری این تکلیف مهم دینی است.

وی گفت: دشمن همان دشمنی است که از جنگ سخت با ما مایوس شده و اکنون در جبهه جنگ نرم با ما وارد مقابه شده و بر ماست و خصوصا قشر دانشجویی بسیجی که به فرموده رهبری افسران جنگ نرم هستند در مقابل این دشمنان ایستادگی کنیم.

وی تا کید کرد: دانشجوی بسیجی باید منشور فکری رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشاند و این میسر نمی‌شود مگر با بالا بردن سطح بصیرتی دانشجویان.

امام جمه شهر اهرم خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی مناسب، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری كرسی‌های آزاداندیشی و روشنگری افرادی كه خواسته و ناخواسته محیط دانشگاهی را آلوده می‌كنند را مهم ارزیابی كرد و افزود: محیط دانشگاه باید به محیطی آرام برای تحصیل تبدیل شود تا دانشجویان در سلامت روانی كامل بتوانند ادامه تحصیل داده و برای جامعه خود مفید باشند
ارسال نظرات
پر بیننده ها