خبرهای داغ:
زهرا نصیری
معصومه آباد" درهمایش دختران بیست ساله اصفهان:
همایش دخترانه بیست ساله‌ها به یاد شهیده طیبه واعظی، شهید شاخص سال سازمان بسیج به همت بسیج جامعه زنان عصر امروز با حضوربیش از 5 هزار دختر20 ساله در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۱۴۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان ،معصومه آباد" نویسنده کتاب ماندگار(من زنده ام) واز آزاده گان دفاع مقدس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بااشاره به اینکه بسیج لباس فاخری است که به تن همه مردم ما زیبا نمایان و جلوه‌گر شد و ما توانستیم با این تفکر انقلابمان را صادر کنیم گفت: فرمان تشکیل 20 میلیونی بسیج توسط امام(ره) در زمان پس از انقلاب که کشور با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود توانست تمام جامعه را با خود همراه کند
.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ؛ با اشاره به روحیه بسیجی در جنگ عنوان کرد: جنگ‌ها به بهانه‌های مختلف آغاز می‌شوند؛ اما آنچه باعث شد بتوانیم در مقابل دشمن بعثی بایستیم در زمانی که دولت‌های مستکبر شرق و غرب مقابل ما بودند، وحدت، هم‌دلی، هم‌زبانی و تاسی به فرهنگ غنی بسیج بود که توانست دشمن را زمین‌گیر کند.

وی بااشاره به اینکه جنگ نظامی ما تمام شد اما مبارزه ادامه دارد تصریح کرد: وقتی دشمن روحیه بسیجی را به عنوان نقطه قوت ما شناخت، نقطه تمرکز خودش را بر آن گذاشت و امروز جبهه نظامی به جبهه فرهنگی تبدیل شده است.

وی گفت: تک تک ما در جایگاه خودمان مسئولیت داریم به عنوان زن مسلمان آگاه امانتدار این گنجی است که در اختیار ماست و میراث شهدا، جانبازان و آزادگانی است که تمام وجود خود را قربانی کردند.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» تاکید کرد: لحظه‌ای که با دشمن روبرو شدم نوع نگاهش را به یک زن مسلمان ایرانی دیدم.

وی با بیان اهمیت حجاب در بین رزمندگان بیان داشت: وقتی آن خبرنگار خارجی برای مصاحبه با اسیر نوجوان ایرانی بدون حجاب حاضر شد این نوجوان در جواب او این شعر را خواند که ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است.

وی درباره حال و هوای جبهه ها و رفتاررزمندگان اسلام در مقابل بعثی ها افزود: نوجوان دیگر با این‌که افسر عراقی از او خواسته بود به حضرت امام(ره) توهین کند و تهدید به شکنجه نیز کرده بود، اما آن نوجوان در مقابل دوربینی که بسیاری از مردم دنیا دیدند، گفت «ما گوش به فرمان امام هستیم بگوید بجنگید می‌جنگیم و بگوید بشینید می‌نشینیم»؛ خبرنگار خارجی به سراغ سالمندان می‌رود به امید این‌که آن‌ها روحیه خود را از دست داده باشند که یکی از آن‌ها می‌گوید «لب‌هایی که خانه خدا را بوسیده، به روح خدا توهین نمی‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به خاطره‌ای از ابتدای جنگ تحمیلی ادامه داد: بیست مهر سال 59 یعنی 20 روز پس از جنگ از طرف فرماندار آبادان ماموریت گرفتم تا بچه‌های پرورشگاه را از شهر خارج کنم. پس از انتقال بچه‌ها، با آمبولانس 12 کیلومتری آبادان مورد اصابت آرپی‌جی قرار گرفتیم، لحظه‌ای که با دشمن روبرو شدم نوع نگاهش را به یک زن مسلمان ایرانی دیدم، وقتی منطقه محاصره شد نیروهای بعثی با لباس سپاهی اما کلاه‌های قرمز به سمت ما آمدند و ما را از ماشین بیرون آوردند و دستور تفتیش بدنی دادند.

آباد افزود: یک برادر عرب خوزستانی حرف‌های عراقی‌ها را برای ما ترجمه می‌کرد، وقتی نامم را پرسیدند جوابی ندادم؛ در تفتیش کف دستم حکم فرماندار را دیدند که روی آن نوشته شده بود «خانم آباد وظیفه انتقال بچه‌های پرورشگاه را به منطقه امن بر عهده دارد . ناگهان یکی از فرماندهان بعثی به عراق بی‌سیم زد و گفت: ما یک زن ژنرال ایرانی را اسیر کردیم تفکر دشمن در مورد زنان ایرانی این بود.

این نویسنده دفاع مقدس اضافه کرد: قصد داشتند دستم را ببندند، پرسیدم چرا دست مردها را نبسته‌اید و فقط دست من را می‌بندید؟ فرمانده‌شان جواب داد زنان ایرانی خطرناک‌تر از مردان هستند.

حائز اهمیت است درهمایش بیست ساله‌ها و یادبود شهید شاخص سال آهنگ جدید حامد زمانی نیز با نام «لشکر فرشتگان» در اصفهان رونمایی شد.

این ترانه با مضامین شهادت، استقامت و برگرفته از پیام رهبر انقلاب به کنگره 7 هزار شهید زن در سال 91 بود و به مناسبت همایش بیست ساله‌ تهیه و تنظیم شده بود. طی روزهای آینده آهنگ جدید «لشکر فرشتگان» در سایت رسمی این خواننده جوان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است ، شهیده طیبه واعظی، شهید شاخص امسال و از مبارزین انقلابی گروه مهدوی در سن 20 سالگی به همراه همسر و برادر خود به دست رژیم طاغوت زندانی و یک سال پیش از انقلاب در زیر شکنجه سفاکان ساواک به شهادت رسیدند.این شهیده در مورد حجاب جمله ماندگاری دارد که در حین دستگیری توسط ساواک گفت: «مرا بکشید ولی حجابم را بر ندارید».

انتهای پیام/ 63055/

ارسال نظرات