سالروز تاسیس تشکل مقدس، پربرکت و مردمی بسیج دانشجویی و طلبه بر تمامی بسیجیان و سلحشوران ایران اسلامی و جهان اسلام مبارک و پرمیمنت باد.
کد خبر: ۸۵۹۹۰۶۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به مناسبت سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی برتشکیل بسیج دانشجو و طلبه ، پیامی خطاب به همایش هایی که به مناسبت این روز در سراسر کشور با حضور دانشجویان بسیجی برگزار می شود صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

  با سلام و درود به روح مطهر امام خمینی(ره) و شهدای والامقام خصوصا شهدای دانشجوی بسیجی مدافع حرم و آروزی طول عمر با عزت و توفیقات مدام برای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای و سلام و ادب و تحیت به تمامی برادران و خواهران بسیجی ام در دانشگاههای سراسر کشور

سالروز تاسیس تشکل مقدس، پربرکت و مردمی بسیج دانشجویی و طلبه بر تمامی بسیجیان و سلحشوران ایران اسلامی و جهان اسلام مبارک و پرمیمنت باد.

به فرموده امام عظیم الشأن، تشکل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب را بیمه کرد و بسیج و بسیجیان مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدّس حق و اسلام اند.1 امسال، در آستانه اربعین حسینی، بار دیگر مردم انقلابی و شریف ایران اسلامی با حضور حماسی و پر محبتشان در کربلای معلا و عزاداری و عرض ارادتشان به ساحت سیدالشهداء(ع) در تمامی نقاط ایران اسلامی، همچون گذشته با مسیر و سیره ی نورانی ولایت و آرمان های سرخ و عزّت آفرین حسینی تجدید بیعت می کنند و این ملّت انقلابی و موج های خروشان آگاهی، بسیجیان واقعی و پیام آوران و پیامبران قیام و نهضت حسینی اند. درود و رحمت بی انتهای خداوند بر ایشان باد! بسیج و بسیجی، این شعله تابناک و پرنور بر مدار خورشید پرجلوه ولایت است که برای دوستان نورش امیدبخش است و سوزش و تلألؤش برای بدخواهان اسلام دردآور و اگر لمعات و فیوضاتی از این اشعه به دیگران می رسد، همه و همه به برکت و جلوه ی خورشید ولایت است.

هویّت و تشخّص بسیج در اتّصال به اسلام و پیروی از ولایت فقیه و التزام عملی به فرامین و دستورات دینی و انقلابی است. بسیجی یعنی انسان متشرّع خردمند، اهل زهد و خودسازی، متخلّق به اخلاق قرآنی و سیره نبوی و اهل بیت عظیم الشأن ایشان- علیهم السّلام اجمعین- ، پایبند به اصول اساسی انقلاب اسلامی و متعبّد به فرامین ولایت فقیه، با تلاش و همّت عالی، هوشمند و بصیر، با سعه ی صدر و کیاست، امیدوار و با نشاط و پاک سیرت، عالم مجاهد خستگی ناپذیر در میدان علم و عمل و تقوا، دردمند و همراه با مردم، در کنار مستضعفین و غمخوار و دلسوز کشور و اسلام، همراه و یار مظلومان در جهان اسلام، چشم نافذ و ناقد مسئولین در همه ی عرصه ها، ثابت قدم و عازم برای پاسداری و حمایت از آرمانهای انقلاب اسلامی و سربازی آماده و هوشیار برای رهبری انقلاب؛ که اینان فخر اسلام و ایران عزیز و نور دیده ی جهان اسلام هستند. "یثبت الله الذین ءامنوا بالقول الثابت فی الحیوۀ الدّنیا و فی الأخرة و یضلّ الله الظالمین و یفعل الله ما یشاء".2

برادران و خواهران عزیزم! در عرصه ی داخلی و بین المللی، مسئولیت عظیمی متوجّه ماست و هوشیاری و بصیرت فوق-العاده ای، برای انجام درست وظیفه ی دینی مان نیاز است. امروز، حفظ وحدت و همبستگی میان اقشار گوناگون مردم، قومیّت ها و مذاهب مختلف در ایران وظیفه ی تمامی ماست. نقد منصفانه و حمایت معقول و در چارچوب اصول انقلاب اسلامی از  مسئولان، شرکت فعّال در فعالیت های سیاسی و اجتماعی چندماه آینده و بیش از گذشته تلاش و مجاهدت علمی و ایمانی از اهمّ مسئولیت های من و شماست.مطالبه گری و نقش آفرینی تخصصی در عرصه اقتصادی کشور و تلاش برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را می توان یکی از عرصه های خدمت رسانی دانشجویان بسیجی به ملت شریف ایران اسلامی برشمرد.

جهان اسلام و جبهه ی مقاومت دستخوش تحولات و اتفاقات بزرگی است. نشانه حقانیت اصول و خطوط کلّی انقلاب اسلامی ایران، پیروزیها و ظفرهای پیاپی در سطح بین المللی و منطقه ای است. جبهه مقاومت، در عمل نشان داده است که راه حل عمده مشکلات و مسائل جهان اسلام در خوداتکایی و استقلال، تلاش و همت اسلامی مردم و حاکمان و اجتناب از نفوذ و وابستگی به بیگانگان و دشمنان اسلام است یعنی همان التزام به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) که امام می فرمود.

جهان اسلام امروز شیرینی این علاج و راه درمان زخم های کهنه را چشیده است و طبیب و حکیم را شناخته است؛ الگوی انقلاب اسلامی ایران در عرصه ی داخلی و بین المللی، مشروعیت، مدیریت، عقلانیت و کارآمدی خود را آزموده و سربلند و فاتح بیرون آمده است این نوید و بشارت عظیمی است که باید فراوان در فراوان قدردان و شاکر آن بود (( انا فتحنا لک فتحاً مبینا))3 به فرموده ی رهبر و مقتدای عزیزمان، گذر زمان، صحت امیدواری های گذشته را به اثبات رسانده است.4 هوشیاری و عزم و اراده ی ایمانی بیش از این، تلاش و مجاهده ی بسیجی، تضمین کننده ی فتوحات آینده است. چنگ اندازی ها، تحریم ها،  نامردی ها و نامرادی ها و این همه هزینه های مختلف برای کارشکنی علیه انقلاب عظیم اسلامی ایران در داخل و خارج کشور، به خاطر خیزش و ایستادن پیکره ی تنومند استواری است که سایه اش استکبار جهانی را می آزارد و نورش مظلومان و مستضعفان جهان را یاری ده و امیدبخش است. در برابر دشمن خبیث و زخم خورده باید بیش از پیش بیدار بود. رذالت های آمریکا و طمع او را برای نفوذ پایانی نیست. به فرموده امام(ره) : "چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران از ما واسلام عزیز دست برداشته اند."5
جنایات امروز داعش و گروه های تکفیری در منطقه و سرایت آن به اروپا ونقاط دیگر جهان، حمایت از عملیات ها و اقدامات غیر انسانی و ددمنشانه عربستان سعودی در یمن و کشورهای دیگر و عملکرد ننگین او در مراسم حج امسال، دولت های غربی و سازمان های بین المللی و خصوصاً آمریکای جنایت کار را در برابر دیدگان مردم رسواتر و بی آبروتر کرده است و جهان در عطش حقیقت و آرزومند عدالت، صلح و آزادی راستین است. راه حل مشکلات داخلی ما و نقش آفرینی در عرصه بین المللی، پیروی از منویات امام رحمه الله وفرمایشات مقام معظم رهبری است که این راه فلاح و رستگاری ما ونجات مردم عزیزمان از دردمندی ها و نواقص است. والحمدلله رب العالمین


 
 
برادر کوچک شما و ملتمس دعا
داود گودرزی
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور
 
 
1. پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ضرورت تشکیل بسیج دانشجو وطلبه – 2/9/1367
2. سوره ابراهیم/ آیه 27
3. سوره الفتح/ آیه 1
4. پیام مقام معظم رهبری خطاب به همایش مسئولین بسیج دانشجویی-1/6/1385
5. پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ضرورت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه – 2/9/1367
 
ارسال نظرات