به مناسبت هفته بسیج:

بازگویی خاطرات آزادگان سرافراز بهابادی برای دانش آموزان دبیرستان میلاد

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره رشادت آزادگان سرافراز که نقش مهمی دردوران دفاع مقدس داشتند مراسمی در دبیرستان دخترانه میلاد بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۰۵۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: در این مراسم دو نفر از آزادگان با بازسازی قسمتی از اردوگاه دوران اسارت خود بصورت عملی به بیان خاطرات دوران اسارت برای دانش آموزان پرداختند تا آنان بیشتر به درک واقعیت واقف شوند.

آزادگان در این مراسم اظهار داشتند این انقلاب ارزان بدست نیامده و باید برای پیشبرد و حفظ دست آوردهای آن تلاش کنیم و در همه حال پیرو رهبری و ولایت فقیه باشیم تا بتوانیم در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.

آزادگان با اشاره به جنگ نرم دشمنان که امروزه به راه انداختند گفتند جنگ نرم امروز حاصل غفلت کسانی است که هنوز نتوانستند دستاورد دفاع مقدس را به نسل جوان امروز یادآور شوند زیرا حتی بیان خاطرات دفاع مقدس جوانان ما را واکسینه می‌کند.

یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس، خدا را شاكرم كه توفيق حاصل شد تا پس از تحمّل سال‌ها اسارت در دست دشمن بعثي، به ميهن اسلامي‌ايران بازگشته و زندگي تازه‌اي را شروع كنم. مسلماً رزمندگان اسلام هنگام عزيمت به جبهه‌هاي جنگ تنها به شهادت يا مجروح شدن و يا سالم بازگشتن فكر مي‌كردند و کمتر کسي تصوّر مي‌كرد كه اسارت نيز يكي از گزينه‌هاي رفتن به جبهه باشد اما سرنوشت برخي از رزمندگان به گونه‌اي ديگر رقم خورد و در عرصة آزمايشي سخت و طاقت‌فرسا قرار گرفتند و  خوشبختانه آزادگان توانستند در اين آزمايش الهي با سربلندي به ميهن و خانوادة  صبورشان بازگردند. دوران اسارت يادآور مظلوميت، غربت و صبر و استقامت آزادمرداني است كه ساليان سال زندگي خود را در اسارت دشمن بوده و با صبر و شكيبايي خود، سرمشق آزادي و آزادگي قرار گرفتند.

وی افزود: دوران اسارت، بخشي از تاريخ هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ايران را در برابر متجاوزين بعثي تشكيل مي‌دهد و سرگذشت آن مملو از حوادث تلخ و ناگوار مي‌باشد.

شیخ زاده تصریح کرد:  در دوران اسارت، حوادثي رخ داد كه هيچگاه از فكر و ياد آزادگان محو نخواهد شد و فراموش شدن آن امري بسيار دشوار است. بعثي‌ها همواره در اذيّت و آزار ما نقشة جديدي مي‌كشيدند و با بهانه‌جويي‌هاي متعدّد به ضرب و شتم ما مي‌پرداختند و اين بار با بهانه و نقشة تازه‌اي وارد ميدان شدند.

ماجرا به اين ترتيب آغاز شد كه بعثي‌ها، جملة توهين‌آميزي که مخالف با ارزش‌هاي اعتقادي ما  بود، بر روي ديوار اردوگاه نوشتند. مشاهدة  اين نوشته  براي هيچ كدام از اسراء قابل تحمل نبود  زيرا در طول سالهاي گذشته هيچ اسيري حاضر نشده بود حتي يك لحظه به حرمت حضرت امام خميني«ره» اهانت شود و بعثي‌ها اين موضوع را به خوبي مي‌دانستند و نسبت به حسّاسيّت اسرا واقـف بودند.

 

ارسال نظرات