خبرهای داغ:
حجت الاسلام علی انصاری :

طرح مصباح الهدی در مدارس استان قزوین اجرا می شود

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، طرح مصباح الهدی در مدارس استان قزوین اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۹۹۰۴۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین ، به نقل از اداره آموزش و پرورش،معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، طرح مصباح الهدی در مدارس استان قزوین اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری افزود: آشنایی دانش آموزان با زندگی چهارده معصوم(ع)، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در دانش آموزان و پاسخگویی به مسائل دانش آموزان در موضوعات دینی و مذهبی از جمله اهداف اجرای این طرح می باشد.

وی اضافه کرد: با عنايت به منويات رهبر معظم انقلاب و تأكيد مقام عالی وزارت مبني بر ضرورت شناخت سبك و سيره زندگي و اخلاقي رسول گرامي اسلام)ص) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به عنوان بهترين الگوي عملي و اخلاقي؛ در راستاي اسناد فرادستي از جمله سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، منشور توسعه فرهنگ قرآني و برنامه پنجم توسعه این طرح اجرا مي شود، همچنین مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان نیز در موضوع کیفیت بخشی و کاربردی نمودن آموزه های دینی و ائمه اطهار(ع) تأکید دارند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: این طرح در تمام مدارس با استفاده از ظرفیت های موجود اجرا می شود و اهم فعالیت هایی که در این حوزه می توان انجام داد شامل زندگی امام معصوم(ع)، کرامات، حکایات، داستان های کاربردی، احادیث و روایات، برگزاري مسابقات فرهنگي-هنري از قبيل كتابخواني، نقاشي، عكس، فيلم كوتاه، داستان، تئاتر و بهره مندي از فضاي مجازي مانند وب سايت، وبلاگ نويسي، پيامك و ... می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در راستای اجرای این طرح برای هر استان یک امام معصوم در نظر گرفته شده است در استان قزوین مدارس فعالیت خود را درباره سبک زندگی و روایات واحدایث حضرت امام رضا(ع) برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: مدارس باید تا پایان فروردین ماه سال 95 آثار برگزیده را به آموزش و پرورش منطقه ارسال و ادارات مناطق نیز فعالیت های برگزیده مدارس را تا پایان اردیبهشت ماه 94 به اداره کل ارسال کنند تا پس از بررسی در پایان خرداد ماه به اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ارسال شود.

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها