خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی با بیان این که دسترسی کشورهای تولید کننده به ابزارهای هوشمند کمتر از 29 درصد است، گفت: مردم ایران در استفاده بی رویه از ابزارهای هوشمند رقمی 51 درصدی را در اختیار دارند.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۵۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مهدیشهر، حسين اعتصامي، در نشست بایدها و نبایدهای شبکه‌های اجتماعی كه با حضور بژوهشگر شبکه اجتماعی حسین اعتصامیدر کانون شهید بیدقی مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: امروزه مردم ایران به 51 درصد از ابزارهایی که جنبه هوشمند دارند، دسترسی دارند؛ اما تحقیقات نشان داده که دسترسی آمریکایی ها که خود تولید کننده این ابزارهای هوشمند هستند، کمتر از 29 در صد است.

وي با اشاره به اینکه ورود افراد کمتر از 13 سال در شبکه های اجتماعی ممنوع است، افزود: امروزه در کشور ما والدین با افتخار گوشی و تبلت را در اختیار فرزندان قرار می دهند؛ اما غافل از اینکه چه خطری آنها را تهدید می کند، طبق قانونتمام شبکه های اجتماعی دنیا افرادی می توانند از آن استفاده كنند که 13سالشان تمام شده باشد؛ اما در کشور ما والدین از این که فرزندان زیر 13 سال هستند و در شبکه های اجتماعی می روند، ذوق می کنند.

وی با توجه به استفاده بی رویه از ابزارهای هوشمند در کشور اظهار داشت: در سال92 تعداد ابزارهای هوشمند در کشورمان 2 میلیون بود، ولی در سال 93 بایک رشد قارچ گونه به 20 میلیون و در سال 94 به 40 میلیون رسیده است.

کارشناس علوم سایبری همچنین رتبه اول جهانی استفاده از شبکه های اجتماعی تلگرام را متعلق به کشور ایران عنوان كردو گفت:برنامه اجتماعی تلگرام در 48 کشور دنیا مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی کشور ایران 40 درصد از فضای آن را به خود اختصاص داده است.

اعتصمامی خاطرنشان کرد: باید پیوستهای فرهنگی را در استفاده از فناوری ها به کار ببریم و در کنار آنها مواظب تلویزیون های هوشمندی که دوربین دارند و به اینترنت وصل می شود، باشیم.

وی تصریح کرد: باید با مدیریت کامل نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی را بدانیم؛ چرا که اگر حواسمان نباشد، تکنولوژی جدید با زندگی هایمان بازی می کند.

این پژوهشگر سايبري در ادامه به معرفی پیشنهادی ابلیکش های پیام رسان ایرانی برداخت و گفت: سلام، ساینا، فانوس، گب و شاخه، بیستون اپلیکيشن هایی هستند که با توجه به سرعت بالا به اطلاعات و حریم شخصی فرد ورود بیدا می کنند.

اعتصامی، سواد رسانه ایرا از ضروریات استفاده از فضاهای مجازی برشمردو گفت: امروزه باید بدانیم که همه چیزهایی که در شبکه های مجازی منتشر می شود، صحت ندارد و هر آنچه كه بدين طريق نشر مي يابد را نباید باور کنیم.

وی با تأکید بر اینکهحریم ها باید در شبکه های اجتماعی رعایت شود، اظهار داشت: امروزه این شبکه هاي اجتماعي خانواده ها را از هم دور و نسبت به هم بدبین می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها