خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش راهکارهای پرورش نیروهای کارآفرین تبیین شده است گفت: اکنون کارآفرینی نیازمند فرهنگ‌سازی و حمایت‌های مادی است.
کد خبر: ۸۵۹۸۸۱۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در نشست اعضای اتاق فکر «راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش» با مسئولان استانی که در سالن جلسات شهید درویش ساختمان فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد، کارآفرینی را یکی از دغدغه‌های اصلی آموزشی و پرورش برشمرد و اظهار کرد: توجه نکردن به این امر می‌تواند مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی به وجود آورد؛ در صورتی که نسل جوان جامعه اسلامی باید در ابتدای دوران جوانی، جسم خود را به کار و تلاش عادت دهد.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش راهکارهای ترویج کارآفرینی تبیین شده است مطرح کرد: اکنون کارآفرینی نیازمند فرهنگ‌سازی و حمایت‌های مادی است؛ برای ایجاد یک هنرستان نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود به همین علت ترویج کارآفرینی نیازمند حرکت‌های ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در سال 94 شاخص تحصیلی فنی و حرفه‌ای استان‌های مختلف 10 درصد کاهش داشته است تصریح کرد: این شاخص در استان قم کاهش نداشته و سه درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط دانش آموزان فنی و حرفه‌ای با دانش آموزان رشته‌های نظری قابل مقایسه نیست مطرح کرد: بیش از یک میلیارد تومان طی یک سال اخیر برای فنی و حرفه‌ای هزینه شده است اما تاکنون نتوانسته به نتایج مطلوبی برسیم.

شیخ‌الاسلام از برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: تامین اعتبارات مدارس فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه مسئولان و افراد حامی کارآفرین در جامعه اسلامی قرار گیرد؛ بیش از پنج رشته بومی از سال گذشته تاکنون در قم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت کارآفرینی نیازمند ورود جدی مسئولان ملی است ادامه داد: رتبه کنکور سال گذشته استان قم از 11 به پنج ارتقا یافت که طبق آمارها دانش آموزان فنی و حرفه‌ای برای تحقق این دستاورد مشارکت بیشتری داشته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها