آیت ا... غلامعلی صفایی بوشهری در نشست تخصصی نخبگان علمی بسیج استان گفت: تنها راه مقابله با هجمه های گسترده علمی دشمنان، جهاد مقدس علمی و فناوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۳۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سپاه امام صادق(ع) برگزار شد، به جایگاه علم و فناوری در تاریخ بشریت اشاره کرد و افزود: اکنون جهان در یک فضای نبرد علمی قرار دارد و علم و دانش است که در پشت تمامی حرکت های تهاجمی، دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی مسائل زیرساختی اندیشه های بشری قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر یک کشور در هر یک از این مولفه ها اقتدار نداشته باشد، قطعاً دچار وابستگی خواهد شد.

آیت ا... صفایی بوشهری تاکید کرد: با روش های سنتی در علم، حرکت ها کُند و ناکارآمد شده و جوابگوی نیازهای روزافزون بشر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از علم به عنوان کلمه طیبه و منشا همه پیشرفت ها یاد شده است، خاطرنشان ساخت: کشوری که محروم از علم و فناوری مستقل و به روز است، همانند بیابان خشکی است که درخت های طیبه در آن وجود ندارد.

امام جمعه بوشهر شرایط مدیریت علم در ایران اسلامی را نیازمند یک اقدام جدی برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شتاب علمی خواند و افزود: مسئولین اجرایی نظام می بایست با حرکت های جهادی و مدیریت جهادی علمی و با ترسیم نقشه جامع علمی کشور و مشخص نمودن سهم هر کدام از استان ها، موج علمی را در سراسر کشور ایجاد نمایند.

وی به مسئولین اجرایی کشور توصیه کرد: نیاز علمی کنونی و 50 سال آینده کشور را شناسایی و در یک بانک اطلاعات ذخیره و با بهره گیری از توان نخبگان علمی موجود در راستای تحقق پیشرفت علم و فناوری در حوزه های مختلف برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: حرکت علمی در کشور می بایست غلیان پیدا کرده و منجر به شتاب علمی شود که برای تحقق این مهم نیاز به یک بازنگری جدّی علمی است.

وی در پایان به عقب ماندگی علمی در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای جبران این عقب ماندگی می بایست نهضت علمی در استان راه اندازی شده و بهتر است که ما انجام کارهای علمی را از دوران دبستان و پیش دبستانی آغاز نماییم و روز به روز بر پیشرفت علم در حوزه های مختلف در استان بیفزاییم.

سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) نیز اظهار داشت: خروجی عملکرد خانه نخبگان بسیج استان می بایست کمک کننده به حل مشکلات استان باشد که با همدلی و همفکری با مسئولین اجرایی محقق می شود.

در این مراسم از دکتر زارع به عنوان دانشمند جهانی و یک درصد دانشمندان پر استناد و برتر دنیا در رشته شیمی تجلیل و همچنین حکم مسئولیت برادر بسیجی محمد جعفر آبادی به عنوان مسئول مرکز رشد علمی بسیج دشتستان به وی اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها