ایجاد اشتغال و حرکت اقتصادی نیاز مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مردم نیازمند پیشرفت، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی هستند و حرکت اقتصادی و انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، ما را از تهدیدات مختلف دشمنان در امان می‌دارد.
کد خبر: ۸۵۹۸۵۹۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ربیع فلاح‌جلودار امشب در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی مازندران در نکا، اظهار کرد: استان مازندران با دارا بودن قابلیت‌های مختلف اقتصادی و اشتغال در شهر و روستا این امکان را فراهم می‌کند تا برنامه‌ریزی حول محور اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری را در شهر و روستاهای مختلف دنبال کنیم.

وی افزود: باید طرح‌های مختلف اقتصادی با برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گیرد و پروژه‌های مختلفی که دارای توجیه اقتصادی هستند با محوریت مردم دنبال شوند و در این جلسه در واقع در پی رفع مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در استان و این منطقه هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه دولت مصمم است که برای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی تدوین کند، ادامه داد: تدوین این برنامه‌ها کمک می‌کند تا اقتصاد کشور بر مبنای آن پایه‌ریزی شود و لذا امیدواریم همه مدیران در این راستا با تمام توان وارد شوند و کمک‌کار ما در اجرایی شدن این طرح‌ها باشند.

فلاح گفت: در بازدیدی که از طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی انجام شد، طرح‌های مختلف در منطقه از ساری، میاندورود و نکا گویای آن است که می‌توان فعالیت‌های مختلف اقتصادی را در راستای این طرح در این مناطق در دستور کار قرار داد تا مشکل اقتصادی رفع شده و اشتغال مناسب در منطقه ایجاد شود.

وی اقتصاد مقاومتی را در هر زمان و شرایطی لازمه جامعه دانست و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در همه شرایط و در زمان تحریم و غیرتحریم باید مورد توجه قرار گیرد و در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، براساس منویات رهبری و با هدف حمایت از اشتغال خرد و سرمایه‌گذاری وارد شویم تا اشتغال مناسب ایجاد شده و بیکاری رفع شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مردم نیازمند پیشرفت، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی هستند و حرکت اقتصادی و انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، ما را از تهدیدات مختلف دشمنان در امان می‌دارد.

فلاح اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق منویات رهبری و با هدف ماندگاری در محصولات، افزایش توان روستاییان در تولید، افزایش سرانه در آمد آنان، خودکفایی و کارآفرینی ایجاد می‌شود و در این راستا دولت با برنامه‌ریزی منسجم در کنار بسیج سازندگی وارد می‌شود تا کمک کار بوده و ساماندهی مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد: تمام طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی باشند، مورد توجه است و در این راستا لازم است دستگاه‌های اجرایی پیش‌نویس تدوین شده را به دقت مورد بررسی قرار دهند و طرح‌ها را بروی کاغذ آورده و نظرات خود را تا 10 روز آینده ارائه کنند تا بتوانیم در جلسات آینده ستاد، در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم.

این مسئول با بیان اینکه رکود اقتصادی، مشکل اقتصادی و بیکاری از مشکلات اساسی ما است که اگر مدیریت شود، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه ما برطرف می‌شود، افزود: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در همین راستا اجرایی می‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: باید همه مدیران استان در این زمینه فعال باشند زیرا اجرای طرح ابلاغیه مطرح شده اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری یک وظیفه شرعی و قانونی است و باید از فضای به وجود آمده در استان برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون برخی از تولیدات اقتصاد مقاومتی به مرحله فروش رسیده است و مشاغل خانگی نیز نیازمند بازاریابی مناسب و بازار فروش هستند که در عرصه مشاغل خانگی، نبود بازار مناسب برای فروش کالاها و تولیدات، از مشکلات تولیدکنندگان در این عرصه است که باید با تایید استانداردهای لازم در این زمینه، کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: رکود، نبود اشتغال مناسب، مشکلات اقتصادی و بیکاری از جمله مشکلات اساسی ما در جامعه است که اگر مدیریت شوند، مشکلات برطرف شده و رشد و بالندگی ایجاد می‌شود که باید برخی از پروژه‌ها همچون تولید قارچ به عنوان پروژه‌های محوری با برنامه‌ریزی مناسب دنبال شوند.

فلاح افزود: اقدامات فراوانی برای ایجاد اشتغال در استان انجام شده اما حرکت شتابان برای اشتغال‌زایی در استان وجود ندارد و لذا باید با توجه جدی به این مقوله، مجموعه برنامه‌ها و طرح‌های مناسب اشتغال‌زایی تهیه و در راستای آن حرکت کنیم.

وی گفت: در بازدیدی که از طرح‌های بسیج سازندگی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در منطقه و تعدادی از نمایشگاه‌ها در ساری و میاندورود انجام شد، کارهای خوبی انجام شد که اقتصاد خرد و خانگی زیر یک‌سال دارای رونق مناسب است و با توجه به بحث اقتصادی و رشد اقتصاد خانواده، باید کمک کنیم تا با مساعدت خانواده‌ها طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها