آمریکا به دنبال نفوذ در ایران اسلامی از طریق برجام است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با اشاره به اینکه آمریکا پس از ناامیدی از دو گزینه تهدید و تحریم از راه گفت‌وگو وارد شد، افزود: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولین نظام اسلامی، رخنه و نفوذ دشمن در قالب این گفت‌وگو و مذاکرات است.
کد خبر: ۸۵۹۸۴۷۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی عصر روز گذشته در نشست آگاهی‌بخشی افسران جنگ نرم که با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های قروه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دوره 4-5 ساله مذاکرات هسته‌ای را برخی به دور پیش از برجام و پسابرجام تقسیم می‌کنند که این همان راهبرد آمریکایی‌هاست.

وی طرح این موضع را قطعه‌ای کوچک از جورچین آمریکا علیه ایران اسلامی دانست و افزود: این طرح تنها 20 درصد از راهبردهای اساسی هسته‌ای ایران را نشان می‌دهد.

به گفته شعبانی، امروز آمریکا و ایادی آن مصداق لجاجت یهود و نصارا هستند که در برابر ایران برای رسیدگی به اهداف خود مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به پرده‌برداری اندیشکده آمریکایی از نیت رئیس جمهور آمریکا در پس پرده مذاکرات و توافق، اظهار داشت: این موسسه اعلام کرد که اوباما به صراحت امیدوار به تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی در پوشش مذاکرات و توافق هسته‌ای است.

این فرمانده نظامی با تقسیم‌بندی تاریخچه تهدیدات آمریکا علیه کشورمان، گفت: از سال 57 تا پایان دفاع مقدس، این تهدیدات در قالب تهدیدات سخت بروز پیدا کرد که ایجاد نفاق، ترور، کودتا و جنگ سخت از جمله آن بود.

شعبانی افزود: در گزارش اخیر اوباما به کنگره برای قانع‌کردن نمایندگان، از سه گزینه تهدید نظامی، تشدید تحریم و مذاکره با ایران نام برد که گزینه سوم از نظر رئیس جمهور امریکا، گزینه‌ای کارآمدتر برای تجاوز به شمار می‌رود.

وی گفت: دو گزینه نخست به دلیل اینکه ملت ایران ثابت کرد که تمام قد از شرف و دین خود دفاع می‌کند، رد شد.

فرمانده سپاه قروه با اشاره به اینکه آمریکا پس از ناامیدی از این دو گزینه از راه گفت‌وگو وارد شد، افزود: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولین نظام اسلامی، رخنه و نفوذ دشمن در قالب این گفت‌وگو و مذاکرات است.

وی مرحله دوم تهدید دشمنان تا سال 89 را تهدید نیمه‌سخت برشمرد و افزود: اغتشاشات سال 78 و فتنه 88 دو تهدید نیمه‌سختی بود که فتنه‌گران می‌خواستند دموکراسی در ایران را مخدوش نشان دهند.

وی مرحله بعدی تهدید دشمن را جنگ نرم و تحریم اعلام کرد و گفت: پس از فتنه 88 این تهدید، با لایه‌هایی متفاوت در همه عرصه‌ها آغاز شد.

وی دوران پسابرجام را دوران آغاز نبرد در دو جبهه و گستره منطقه‌ای و داخلی اعلام و بر لزوم هوشیاری در هر دو جبهه تاکید کرد.

فرمانده سپاه قروه گفت: در بعد منطقه‌ای، دشمن منطقه خاورمیانه و کشورهایی را که با امید به رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی از بسیج الگوبرداری کرده‌اند، مورد هدف قرار گرفته‌اند تا در قالب توافق به جایگاه ایران اسلامی در افکار عمومی این کشورها خدشه وارد شود.

به گفته این فرمانده نظامی، الان گزینه نادرست دست‌کشیدن ایران از اهداف والای خود در منطقه است که دشمنان به دنبال آن هستند.

وی عملکرد هوشمندانه در برابر دشمنان را متذکر شد و افزود: در جبهه داخلی، دشمن به دنبال ایجاد اختلال در سیستم محاسباتی مسئولین نظام اسلامی است.

شعبانی گفت: به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان هوشیار و بیدار نظام اسلامی، مذاکره با آمریکا را تنها به حیطه هسته‌ای منحصر کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن برای تسهیل مسیر رسیدن به اهداف خود، سپاه را آماج حملات خود قرار داده است.

به گفته شعبانی، افزایش فعالیت رسانه‌ای و تخریب چهره سپاه با استفاده از غول رسانه‌ای غرب، معرفی سپاه به عنوان یک نهاد تروریستی، القاء شکاف بین دولت و سپاه، دروغ‌پراکنی در حوزه اقتصادی و عمرانی، القاء مخالفت سپاه با مذاکره و سازش و هراس سپاه از توافق، نشان‌دادن چهره‌ای خشن از سپاه از سیاست‌هایی است که می‌خواهد سپاه و بسیج را عامل هراس معرفی کند.

وی در پایان افزود: همه ملت ایران امروز باید با بصیرت بیشتر، هجمه‌های دشمن را شناخته و با آن مقابله کنند.

ارسال نظرات