خبرهای داغ:
مسئول تربیت وآموزش ناحیه امام حسن (ع) قزوین:
مسئول تربیت وآموزش ناحیه امام حسن (ع) قزوین گفت: امربه معروف و نهی از منکر فریضه ای واجب و همگانی است بطوری که هم مسئولیت شرعی و مسئولیت انقلابی و سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۹۸۴۴۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین نشست امربه معروف و نهی از منکر به همت حوزه شهید رجایی  در حسینیه شهید مطهری برگزار شد.

محمد ذکایی مسئول تربیت و آموزش ناحیه امام حسن (ع) قزوین در این نشست اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر فریضه ای واجب و همگانی است بطوری که هم مسئولیت شرعی و مسئولیت انقلابی و سیاسی است.

ذکایی با بیان اینکه بهترین امت در نزد خدا اسلام است زیرا امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بوده اگر قیام امام نبود دیگر اسلامی نیز باقی نمی ماند شخصی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید از خودش شروع کند ترک امر به معروف و نهی از منکر نشانه غفلت مااست .

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مورد توجه در بحث امر به معروف و نهی از منکر خیر خواهی از طرف آمر و ناهی است،یعنی اینکه قصد وی این باشد که اشتباه فرد خاطی را تذکر دهد تا وی در مسیر هدایت قرار گیرد،از این رو باید توجه داشت که امور فردی و اجتماعی امر به معروف تبدیل به ابزاری برای فشار و تسویه حساب در راستای منافع فردی یا گروهی قرار نگیرد که در اینصورت وجهه این فریضه الهی مخدوش شد.

مسئول تربیت وآموزش ناحیه امام حسن (ع) قزوین در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که مراتبی دارد که باید آن را رعایت کرد.

 1008/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها