خبرهای داغ:
امام جمعه طبس در همایش بسیج و اقتصاد مقاومتی:

ایجاد اشتغال و درآمدزایی با احیای صنایع دستی سنتی طبس +تصاویر

امام جمعه طبس گفت: صنایع دستی و سنتی در طبس از بین رفته و اگر همین صنایع دستی احیا شود؛ ایجاد اشتغال و درآمدزایی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۹۸۴۳۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در همایش اقتصاد مقاومتی گفت:  اسلام برای عزت و سربلندی مسلمانان اهمیت فوق العاده ای قائل است و عزت امکانپذیر نیست مگر اینکه انسان روی پای خود بایستد.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، گفت: یک علت تاکید این است که تا مملکت قوی نباشد آن شعار اول انقلاب یعنی استقلال نیز محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: استقلال در صورتی محقق خواهد شد که از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، صنعتی و غیره، ما نیاز به دیگران نداشته باشیم.

امام جمعه طبس اظهار داشت: مستحب است هر کس در خانه خود مرغ یا گوسفند داشته باشد که آن هم به نوبه خود برکت می‌آورد و همین تولیدهای کوچک خانگی در گذشته فرهنگ بود ولی امروزه متاسفانه حتی در روستاها از بین رفته است که این‌ها باید احیا شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با تاکید بر راه اندازی تولیدات خانگی گفت : در گذشته هر خانواده ای که از روستا به شهر می‌آمد تخم مرغ، مرغ یا هر چیز تولیدی برای مغازه‌ها عرضه می کرد ولی اکنون برعکس شده است زمانی که روستاییان به شهر می‌آیند به صف می‌ایستند که مرغ و تخم مرغ بخرند.

وی افزود: من چندین سال است گوشت و تخم مرغ، کشک، کره و روغن نمی خرم و همه را در همان خانه روستایی که در دشتغران داریم تولید می کنیم و ایجاد اشتغال هم کردیم.

وی با اشاره به استفاده نشدن از فضای ادارات گفت: فضای ادارات بزرگ است و آیا از همین فضای ادارات چقدر برای تولید استفاده می‌شود؟، این فضاها باید در تولید به عنوان الگو نشان دهد.

وی افزود: من بارها به شهردار و شورای شهر گفتم در خیابان‌ها درختان بی‌ثمر کاشته می‌شود که هم آب نیاز دارد و هم نیروی انسانی اما علاوه بر اینکه نتیجه و ثمری ندارد تا باد می‌شود شاخه های آن می‌شکند.

وی ادامه داد: اگر در همین خیابان‌ها درختانی که در طبس مثمر است مثل خرما یا مرکبات باشد خودش نمونه کوچکی از تولید است.

وی همچنین در خصوص احیای صنایع دستی در طبس گفت: صنایع دستی و سنتی در طبس که در گذشته در همه خانه‌ها بود متاسفانه از بین رفته و اگر همین صنایع دستی احیا شود هم ایجاد اشتغال و هم درآمدزایی خواهد داشت.

وی گفت: مواد اولیه آن هم فراوان و ارزان قیمت است و اگر برنامه‌ریزی و سازماندهی شود، بازار هم دارد.

امام جمعه طبس گفت: این کشورهایی که از نظر اقتصادی جلو رفتند از جمله چین واقعا روی صنایع دستی خود کار کردند و از کم‌ارزش‌ترین چیزی که وجود دارد نگذشتند و روی آن کار کردند و برای آن ارزش قائل شده‌اند ولی متاسفانه ما به این‌ها توجه نداریم.

وی گفت: باید به تولید و کشاورزی بیشتر توجه شود چرا که اساس اقتصاد کشور کشاورزی و دامداری است

.

ارسال نظرات
پر بیننده ها