خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم خبرداد؛
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: 32 پروژه محرومیت زدائی و 80 کارگاه تولیدی در عرصه اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج در قم افتتاح و مورد بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۵۹۸۳۷۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسین فرهادی در مراسم افتتاحیه مسجد صاحب الزمان(عج) که به همت سازمان بسیج سازندگی استان قم در محله مراد آباد منطقه قنوات بنا شده بود، طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: 32 پروژه محرومیت زدائی و 80 کارگاه تولیدی در عرصه اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج در قم افتتاح و مورد بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به محورهای فعالیت سازمان بسیج سازندگی ابراز کرد: سازمان بسیج سازندگی در سه محوریت فعالیت می کند، محور اول خدمت رسانی به محرومین در قالب اردوهای جهادی است که اقشار مختلف بسیج اعم از بسیج مساجد، بسیج دانشجوئی، دانش آموزی و طلاب در نقاط محروم استان و دیگر استان های کشور در این زمینه اجرای مأموریت می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم محرومیت زدائی را محور دوم فعالیت سازمان بسیج سازندگی دانست و افزود: مطمئنا به صورت تک محوری نمی توان پروژه های با این عظمت را در سطح استان و کشور بنا نهاد مگر اینکه با حرکت جمعی باشد، که هم مردم، هم بسیجیان، هم دستگاه های دولتی و هم مجموعه سپاه برای این کار مشارکت کنند.

وی ادامه داد: اعتباراتی سپاه برای محرومیت زدائی در نظر گرفته از اعتبارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است که به دستور مقام معظم رهبری بخشی از اعتباراتشان را در قالب هدیه رهبری صرف محرومیت زدائی نقاط مختلف کشور می کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان سپاه برای پروژه های محرومیت زدائی لحاظ کرده بود و با مشارکت دستگاه های دولتی و خیرین مردمی تقریباً حدود 3 میلیارد تومان پروژه در قم افتتاح شد.

وی محور سوم را اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: رهبری در طول سنوات گذشته با نامگذاری سال های اخیر که همه رنگ و بوی اقتصادی داشت، جهت دهی ملی را فرمودند و در فرمایشات خودشان به این نکته اشاره داشتند که دشمنان ما در کنار همه دشمنی هایی که دارند انجام می دهند هدف بر روی اقتصاد کشور دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه کشور ما از اول انقلاب با تحریم ها آشنائی داشت، بیان کرد: به درستی دشمنان ما بر این حقیقت واقف شدند که تا زمانی که مردم پشت این نظام و انقلاب ایستادند هیچ هدفی را نمی توانند دنبال کنند، به همین دلیل به این فکر افتادند که مردم را از انقلاب جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه با تأکیدات رهبری از سال 91، مجموعه سپاه در موضوع اقتصاد مقاومتی با هدف فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: عزیزان ما در سازمان بسیج سازندگی به صورت چهره به چهره در مناطق روستائی که زمینه تولید بیشتر فراهم است ورود پیدا کردند.

فرهادی گفت: از سال 92 سپاه رسماً در کنار دستگاه های دولتی که وظیفه ی ذاتیشان بود ورود پیدا کرد، اعتباراتی را با کمک بانک مهر اقتصاد ایجاد کرد و در دو سال گذشته یعنی سال های 92 و 93 ما بیش از یازده و نیم میلیارد تومان در قالب تسهیلات به کارگاه های کوچک پرداخت داشتیم.



ارسال نظرات