فرمانده سپاه زاوه با بیان اینکه حمایت از تولید کننده یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: حمایت از تولیدکننده به عنوان مهمترین اصل در دستور کار مسئولین اجرایی نظام قرار گیرد
کد خبر: ۸۵۹۸۳۵۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

سرگرد پاسدار حمید رضا نامور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، درمورد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین ارکان و اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید کنندگان می باشد،حمایت از تولید کنند، فعال کردن ظرفیت شرکت ها، معادن و کارگاه های کوچک و بزرگ است

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدکننده که در حال حاضر سرمایه ای بسیار زیادی از آن ها انباشته شده که به عنوان مهمترین اصل در دستور کار مسئولین اجرایی نظام بخصوص وزارت صنعت معدن تجارت باید قرار گیرد.

نامور با اشاره به ظرفیت های شهرستان زاوه افزود: با توجه به شرایط این شهرستان از حیث خاک منطقه، تقریبا در فاصله ای زمانی ۴۰سال گذشته، اخیرا حدود ۲۲ کارخانه آجرپزی معمولی تحت عنوان آجر گری و آجر سفال مرغوب راه اندازی شده است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت های لازم امروز شاهد بیکار شدن تعداد دو هزار نفر و تعطیلی این کارخانه های با تجربه بیش از ۴دهه می باشیم.

فرمانده سپاه زاوه افزود: در سال اخیر به همت مسئولان امر در مرکز شهرستان زاوه کارخانه سیمان زاوه با قوت و همیاری مردم منطقه ایجاد شد که یکی از پرافتخار ترین رکن های خراسان رضوی در حوزه صنعت و معدن را با مدیریت خوب به خود اختصاص داده که لازم است در زمینه صادرات حمایت های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در بحث شرکت ها و کارگاه های کوچک و بزرگ و همچنین کارخانه های آجر پزی مهمترین معضلی که در سطح شهرستان می باشد، در طی سی سال اخیر فروش همان آجر معمولی «گری»تولید شده و با استقبال فروش روبه رو بوده است، ولی امروز به دلیل رکود بازار ساخت مسکن به مشکل عدم فروش این تولیدات که در حال حاضر با چالش بزرگی در منطقه و تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی نیز شده است.

نامور در ادامه گفت: در بحث توافقات برجام و پسا برجام، اگر در خصوص اقتصاد مقاومتی حمایت های لازم برای تولید کنندگان صورت گیرد و به تعهدادت پایبند باشند در بازار گامی موثری در بحث اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان زاوه هم ظرفیت های دیگری نیز دارد ظرفیتی همچون قطب های پرورش دام و طیور که متاسفانه این عرصه هم با مشکلاتی از جمله نبود یک کشتارگاه صنعتی مناسب با وجود تعداد بالای مرغداری در منطقه زاوه.

وی در پایان افزود: سپاه ناحیه زاوه با کمک و استقبال بسیجیان، در بحث پرورش محصولات گلخانه ای صنعتی و نیمه صنعتی عملکرد رو به رشدی داشته که ان شالله با فراهم نمودن بازار کار مناسب گامی در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد توجه مقام معظم رهبری و نیاز جوانان برای ساختن آینده سالم کشور است برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها