خبرهای داغ:
امام جمعه بجنورد گفت: بسیج باید غفلت زدایی کند و نگذارد جامعه دچار غفلت شود.
کد خبر: ۸۵۹۸۲۸۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، امام جمعه بجنورد با بیان این مطلب در دیدار فرمانده و کارکنان سپاه جوادالائمه (ع) و بسیجیان در حسینیه شهدای بجنورد و با اشاره به این که یکی از چهره های محبوبی که خداوند در قرآن معرفی کرده انسان های خود ساخته و خداباوری است که بر محور رهبری الهی در هر زمانی می چرخند و در خط مقدم  دفاع از ارزش ها اعلام حضور می کنند، گفت: تفکر بسیجی و جریان بسیجی، ریشه قرآنی دارد.

حجت  الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» به تشکیل  بسیج  مستضعفین برای  تداوم انقلاب و  عمق یافتن ارزش های انقلاب و قرار  گرفتن انقلابیون در صف مقدم جبهه و مبارزه اشاره  و  تصریح کرد: در واقع سالگرد تشکیل بسیج یعنی بازخوانی آرمان های بسیج و هر سال، فلسفه، آرمان ها و میدان های حضور بسیج را بازخوانی می کنیم.

وی ادامه داد: باید این  تفکر را به نسل جدید منتقل کنیم تا دشمنان  نتوانند تفکر بسیجی را کم رنگ  کنند.

وی افزود: این امر یک  مسئله تشریفاتی نیست  بلکه  می خواهیم فرهنگ بسیجی را از گذشته به آینده منتقل کنیم  تا فرزندانمان در فضای بسیجی زندگی و در این فضا رشد کنند و بتوانند از آرمان های  امام راحل(ره) و ولایت به  شایستگی دفاع کنند.

قائم مقام نماینده  ولی فقیه در استان، یکی از محورهای اصلی بسیج را جلوگیری از نفوذ و رخنه  مستکبران در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج باید در خط مقدم جبهه باشد و جلوی نفوذ و حضور  بیگانگان را بگیرد.

حجت الاسلام «یعقوبی» افزود: در صورت نفوذ بیگانگان، فرهنگ آن ها نیز رواج می یابد، بنابراین باید با فرهنگ غرب و استکبار مبارزه  کنیم و نگذاریم تا فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ دینی  شود و فرهنگ سراهای ما، فرنگ سرا شود.

وی ایستادن در  مقابل حضور و  نفوذ بیگانگان را از اولویت های بسیج عنوان کرد و اظهارداشت: مبارزه با رخوت ها و سستی ها از دیگر رسالت های بسیج است و  همان گونه که رخنه دشمن به  نظام آسیب می زند، رخوت و سستی  نیز آسیب زاست.وی تأکید کرد: نباید بر روحیه  بسیجی سستی، یأس و بی نشاطی حاکم  شود، بلکه بسیج باید روحیه  نشاط اجتماعی را برای ادامه راه بزرگی که شهدا ایجاد  کردند  افزایش دهد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: بسیج باید فرهنگ  همدلی و هم زبانی را گسترش و عزم و اراده  ملی را نشان دهد.

حجت الاسلام «یعقوبی» مبارزه با  آسیب هایی را که در جامعه کم و بیش نمود دارد و ارزش سوز است از دیگر  اولویت های فعالیت  بسیج  عنوان و تصریح کرد: باید با آسیب های وارداتی که ذاتشان  تهاجم به ارزش های دینی است،  مبارزه کرد.

وی با بیان این که  دشمن می خواهد برای ارزش های پایدار و انسان ساز جایگزین های بدلی تعیین کند، تصریح کرد: از آن جایی که غفلت از سرنوشت اجتماعی و سیاسی و گرفتار دنیا شدن، آسیب است، بنابراین بسیج باید  غفلت  زدایی کند و خودش غفلت نکند و نگذارد تا جامعه  دچار  غفلت شود.

وی حمایت  از دولت و سرمایه گذاران متعهد برای پا گرفتن  اقتصاد  مقاومتی را از دیگر اولویت  های  بسیج بیان و تصریح کرد: تفکر بسیجی باید مطالبات رهبری را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام «یعقوبی» افزود: بسیج باید در شکل گیری اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد. وی با بیان این که بسته اقتصادی و وام معالج نیست بلکه مسکن است، اظهارداشت: آن چه  که ایرانی  مسلمان را می تواند پیروز کند، مقاومت اقتصادی و  اقتصاد  مقاومتی است.

وی با اشاره به این که دشمن می خواهد انقلاب را از کانال اقتصاد به چالش بکشد، تصریح کرد: اقتصاد وابسته،  فکر وابسته هم ایجاد می کند و سیاست  و فرهنگ  وابسته را نیز همراه  خود  دارد.امام جمعه بجنورد ادامه داد:  هر بسیجی باید سهم خود را در  اقتصاد  مقاومتی داشته باشد. 

وی با بیان این که فرهنگ و اقتصاد  با هم گره خورده است، گفت: یکی از مسائل مهمی که باید در زمینه  مسائل اقتصادی رعایت  کنیم، این است که هر کار فرهنگی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی ضمن گلایه  از این که گاهی اوقات مسابقات آماری در پایگاه ها ایجاد می شود، اظهارداشت: این آفت را باید از جان بسیج دور کرد زیرا آمار مهم نیست بلکه باید دید چند انسان خود ساخته و بسیجی که می توانند افراد دیگری را تربیت کنند، داریم.  

حجت الاسلام «یعقوبی» از مسئولان و فرمانداری خواست تا  پایگاه های بسیج را غافلگیر کنند و ببینند چه می‌کنند.وی تصریح کرد: بسیج باید در صف اول  نماز جماعت  باشد و مگر می شود  در مسجدی که پایگاه است، از بسیجی  خبری نباشد و اگر غیر از این باشد باید درآن پایگاه را بدون تعارف بست.

وی تاکید کرد:  گاهی یک آفت در بدنه  بسیج مشاهده  می شود و  بسیجی  خبر از نماز جماعت  و ارتباط با  امام جماعت ندارد و صحیح نیست بسیجی در مسجد باشد اما  هنگام  نماز نباشد. وی  از فرمانده سپاه جواد  الائمه (ع) خواست تا این  مشکل را  پی گیری  کند و آن را جدی  بگیرد.

وی با بیان این که  قرار  نبود بسیجی در حاشیه باشد، بلکه  قرار بود در خط مقدم قرار گیرد، تاکید  کرد: این آفت را رصد کنید و هر جا بیماری حضور نداشتن در نماز جماعت است درمان کنید و کاری کنید  که بسیج  خود را در مسجد نشان دهد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها