خبرهای داغ:
مراسم تجلیل از شهدای ایرانی مدافع حرم با حضور تعدادی از خانواده‌های آنها در گلزاری شهدای بهشت معصومه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۰۶۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امروز مراسم تجلیل از شهدای ایرانی مدافع حرم با حضور تعدادی از خانواده‌های آنها در گلزار شهدای بهشت معصومه بر سر مزار این شهدای گرانقدر برگزار شد.

محمد شیرغلامی مسئول بسیج دانش‌آموزی ناحیه سه آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: معمولا یادواره‌هایی که در آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به نام شهدای دانش‌آموز است تا دانش‌آموزان با شهدا آشنا شوند و راه این شهیدان را ادامه دهند.

وی افزود: در این یادواره که به منظور تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، از مادران دو شهید بزرگوار مدافع حرم دعوت شده تا برای شرکت‌کنندگان در این مراسم سخنرانی کنند تا دانش‌آموزان با خانواده این شهدا آشنا شوند و این مادران از خاطراتی که با این شهدا داشته‌اند، بازگو کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی ناحیه سه آموزش و پرورش تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این گونه برنامه‌ها زنده ماندن یاد و خاطره شهداست، زیرا معتقد هستیم هر چه این برنامه‌ها در جامعه بیشتر اجرا شود، نسل امروز از تفکرات نسل جنگ و شهادت فاصله نمی‌گیرند.

وی عنوان کرد: متاسفانه دانش‌آموزان ما امروز از انگیزه مبارزه با داعش بی‌خبر هستند و ما سعی می‌کنیم تا در این مراسم آنها را با دلایل مبارزه با دشمن دین و مذهب آشنا کنیم تا بدانند چرا عده‌ای با گذشتن از همه چیز خود به دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌روند.

شیرغلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: یک روز جنگ با دشمن بعثی ضرورت داشت، زیرا اگر جلوی آنها گرفته نمی‌شد و این شهدا در راه خدا تقدیم نمی‌شدند، امروز حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بمباران می‌شد یعنی در آن وقت هم شهدا و جوانان ما از حرم دفاع کردند.

وی ادامه داد: این شهدا به امر امام حسین(ع) لبیک گفتند و از دین دفاع کردند، زیرا این امر یک فرصت است تا بتوانیم با امام خود بیعت کنیم و بگوییم اگر شما به خاطر دین و زنده ماندن آن از خانواده و زندگی خود گذشتید، هنوز راه شما ادامه دارد و فراموش نمی‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی ناحیه سه آموزش و پرورش گفت: امروز ما بر سر مزار این شهدای گرانقدر آمده‌ایم تا با آنها پیمان ببندیم و بگوییم راه شما را از هر طریقی که می‌شود، ادامه خواهیم داد و این جهاد و از خودگذشتگی شما فراموش نخواهد شد.

وی به اتحاد افرادی که در مبارزه با داعش حضور دارند، اشاره کرد و افزود: در عرصه مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه شیعه و سنی حضور دارند و این نشان از تهدید داعش برای اسلام دارد و این اتحاد به وجود آمده است تا این گروه وحشی که به نام اسلام مرتکب جنایت می‌شوند، از بین برود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها