طلایه دار اقتصاد مقاومتی شهریار در گفتگو با بسیج:
نگاه سیاسی بر اقتصاد بود که وام 25 میلیون تومانی را برای خودروساز ارائه داد و سایر تولید کنندگان را از این امکان محدود ساخت.
کد خبر: ۸۵۹۸۰۱۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

مسعود خوش جان پرورش دهنده بلدرچین روستای رزکان شهریار در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دبیری ادبیات عرب خواندم، بازار کاری را نیافتم و همین موجب شد تا در جهت خودکفایی پیش بروم.

وی ادامه داد: کارم را از سال 92 شروع کردم و دو دوره پرورش در یک سال دارم که 5000 بلدرچین تخم گذار و 10000بلدرچین گوشتی در این مجموعه تولید می شود و در حال حاضر برای 10نفر مستقیم و غیر مستقیم کار ایجاد شده است.

وی گفت: مشاغل خانگی حرکت کارآفرینانه است ولی مسوولین اهمیت کافی نمی دهند و اقتصاد را با لعابی سیاسی می نگرند، نگاه سیاسی بر اقتصاد بود که وام 25 میلیون تومانی را برای خودروساز ارائه داد و سایر تولید کنندگان را از این امکان محدود ساخت ؛پس دولت محدودیت  پرداخت تسهیلات ندارد این که چرا این وام برای سایر تولید کنندگان قرار نمی گیرد جای بحث دارد.

خوش جان در ادامه افزود: نبود فراهمی بازار فروش، عدم فرهنگ مصرفی بلدرچین، وارداتی بودن دان برای پرورش دهندگان که معضل بزرگی است، بیشترین هزینه را دان به خود اختصاص می دهد که می توان با کمک نیروهای زبده بسیجیی تولید داخلی این محصول را ایجاد کرد؛ هر چند عده ای رانت بگیر سودی را که از دان وارداتی می برند اجازه تولید را از تولید کننده داخلی سلب کرده است.

ارسال نظرات