خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) در گفتگو با بسیج:
فرمانده تیپ مستقل 83 تبلیغی- رزمی امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه جایگاه بسیج رونق بخشیدن و جلو بردن انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه از اسلام و نظام اسلامی است، گفت: در هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته باشد، بسیج حضور دارد.
کد خبر: ۸۵۹۷۷۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ مستقل 83 تبلیغی- رزمی امام جعفر صادق (ع) به مناسبت هفته بسیج در گفتگو با خبرنگار ما چنین به سوالات زیر پاسخ داد.

بسیج: به نظر شما انگیزه و هدف امام راحل از تشکیل بسیج مستضعفین چه بود؟
به نظر من تاریخ اسلام و انقلاب های بوجود آمده در 14 قرن تجربه گران سنگی بود که اگر انقلاب ها و حرکتهای اجتماعی پشتوانه مردمی وسیع نداشته باشند سرنوشتی به جز شکست نخواهند داشت، لذا در حفظ دستاورد و نگهداری انقلاب اسلامی نهادهای متعددی توسط امام شکل داده شد که مهمترین آن شجره طیبه بسیج بود و از ابتدای انقلاب تا به امروز برای همه مردم و جهانیان ثابت شده است بسیج چه نقش تعیین کننده برای حفظ انقلاب دارد.
بسیج : در مورد جایگاه روحانیون و طلاب در تشکیل بسیج و در صیانت از اهداف بسیج توضیح دهید؟
بسیج شامل همه اقشار جامعه اسلامی می شود ولی از آنجا که انقلاب و نظام ما اسلامی است، نقش کارشناسان دین و بیان کنندگان احکام الهی یک نقش برجسته ای است، از ابتدابسیج در مساجد که سنگرهای انقلاب اسلامی هستند شکل گرفت و جلودار آنها یک روحانی بود و در ایران دفاع مقدس هم اینگونه بود و تغذیه فکری و اعتقادی و سیاسی بسیج هم باید بوسیله کارشناسان دین که روحانیت است انجام گیرد لذا هم در تاسیس و هم در صیانت از فکر بسیجی نقش روحانیت یک نقش کلیدی وبی بدیل است.
بسیج: به نظر شما حضور بسیج در چه عرصه هایی ضرورت دارد؟
جایگاه بسیج رونق بخشیدن و جلو بردن انقلاب اسلامی و دفاع همه جانبه از اسلام و نظام اسلامی است، لذا هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته باشد بسیج حضور دارد، دیروز در مقابله با گروهک ها و تجزیه طلب ها و روز دیگر در دفاع مقدس و امروز هم در عرصه علم و فناوری و همچنین مقابله با جنگ نرم دشمن و نیز یاری رساندن به دولت و ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، ایفاء نقش می کند.
بسیج: ویژگی های برجسته تفکر بسیجی چیست؟
تفکر بسیجی همان تفکر اسلام ناب محمدی (ص) است، بسیجی انسانی بصیر، جریان شناس، خستگی ناپذیر در وسط میدان، گوش بفرمان و مطیع رهبری و اهل علم و معرفت و حافظ ارزش هاست .



ارسال نظرات