خبرگزاری بسیج:همزمان با هفته بسیج، امام جمعه پیشوا به همراه جمعی از بسیجیان این شهرستان با خانواده معظم شهید والامقام محسن هرندی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۵۹۷۷۵۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج پیشوا:همزمان با هفته مبارک بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین رحمتی نیا امام جمعه پیشوا به همراه حسن عاطف ضمیر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پیشوا و جمعی از بسیجیان این شهرستان، با حضور در منزل خانواده شهید والامقام محسن هرندی با پدر و مادر معظم و معزز این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) شهرستان پیشوابرگزارشد.

شهید والامقام محسن هرندی

نام پدر: مرتضی

تاریخ و محل تولد: ۱۳۴۵/۱/۱ ـ پیشوا

تاریخ و محل شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ ـ پاسگاه زید

نشانی مزار : گلزار شهدای امامزاده جعفر (علیه السلام) پیشوا

در نخستین روز فروردین سال ۱۳۴۵ ، خداوند متعال به خانواده مذهبی و متدین «هرندی» فرزندی عطا کرد ، که نامش را «محسن» گذاشتند . «محسن» در میان این خانواده با ایمان و متعهد تربیت و رشد یافت .

او توانست تا مقطع سیکل را با موفقیت طی کند . به دنبال سقوط حکومت ستمگر و دست نشانده پهلوی و استقرار نظام مقدس و اسلامی جمهوری اسلامی ایران ، «محسن» برای دفاع از آرمانهای این انقلاب نوپا نخست شروع به فعالیت در بسیج محل نمود . او همیشه مراقب فرایض دینی اش بود . به نماز و روزه اش اهمیت زیادی می داد و شرکت در نماز جمعه را بر خود واجب می دانست او در میان دوستان و آشنایان ، بیش از هر چیز به خوش اخلاقی و خوش خلقی معروف بود .

 

پس از چندی «محسن هرندی» برای خدمت مؤثرتر به عضویت سپاه پاسداران درآمد . با ترک تحصیل به صورت تمام وقت و با تمام وجود به فعالیت و خدمت در این نهاد انقلابی و مردمی پرداخت .

با آغاز جنگ تحمیلی او بارها به جبهه اعزام شد و ایثارگری ها و رشادتهای بسیاری کرد . سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ ضمن شرکت دلاورانه در عملیات غرور آفرین کربلای ۵ در«پاسگاه زید» توسط مزدوران متجاوز بعثی به شهادت رسید .

 

پیکر شهید «محسن هرندی» را در گلزار شهدای «امامزاده جعفر» پیشوا به خاک سپردند . او در وصیت نامه اش چنین وصیت می کند : «… وصیت من این است که شما مطیع ولایت فقیه باشید و به فرموده های رهبرتان امام خمینی (ره) گوش فرا دهید … »



ارسال نظرات