امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به ضرورت عزم همگانی برای ریشه‌کن کردن مفاسد فرهنگی اجتماعی گفت: برای ریشه‌کن کردن مفاسد فرهنگی و اجتماعی تنها اقدامات و تلاش نیروی انتظامی اثربخش نیست.
کد خبر: ۸۵۹۷۷۲۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: امام جمعه حومه شرقی یزد با تقدیر از اقدامات موثر نیروی انتظامی در جهت مبارزه با مفاسد فرهنگی و اجتماعی و با اشاره به ضرورت عزم همگانی برای ریشه‌کن کردن مفاسد فرهنگی اجتماعی اذعان کرد: برای ریشه کن کردن مفاسد فرهنگی و اجتماعی تنها اقدامات و تلاش نیروی انتظامی اثربخش نخواهد بود و لازم است در وهله اول مردم و بعد از آن آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی، بسیج و ... با این مدافعان ارزش های اسلامی همراهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهان ارشد و رده های بعدی نیروی انتظامی به عنوان مدافع ارزش های اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه شاهد  اقدامات زیبا از سوی سبزپوشان خدوم نیروی انتظامی در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و طرح مقابله با مفاسد فرهنگی از قبیل آلودگی‌های صوتی، تعرض به نوامیس، بدحجابی و کشف حجاب در اتومبیل ها، مزاحمین خیابانی و ...  بوده ایم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مقابل مفاسد فرهنگی و اجتماعی ایستاده و با آنها برخورد کنیم باید همه دست به دست هم داده و به همان اندازه که برای مالمان ارزش قائلیم برای دینمان هم ارزش قائل باشیم و با احساس مسئولیت در دفاع از آن بجنگیم.

خطیب نماز جمعه حومه شرقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین تصریح کرد: تاکنون حدود 30هزار نفر از استان یزد برای این پیاده روی بزرگ ثبت نام کرده‌اند که لازم است برای این میزان زائر امکاناتی تدارک دیده شود.

وی ادامه داد: افراد در حد امکان به ستاد عتبات عالیات در یزد مراجعه کرده و نذورات و کمک های خود برای بهتر برگزار شدن این همایش بزرگ تحویل دهند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و یادآوری رشادت و تلاش بسیجیان در عرصه‌های مختلف خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی نه تنها در کشور ایران اسلامی بلکه در سایر کشورها ازجمله سوریه، عراق، یمن باعث شده است تا استکبار در جان منزوی شود.

مدرسی معدوم‌سازی یک هزار و 700 تن سیب زمینی در کشور را محکوم کرده و ادامه داد: اینکه برای تعدیل قیمت سیب زمینی آنرا معدوم کنند، کاری ناشایست بوده و با فرهنگ اسلامی در تضاد است.

وی ادامه داد: اگر در کشور جمهوری اسلامی مانند آمریکایی‌ها که برای تعدیل‌سازی قیمت گندم آنرا در دریا می ریخته اند، سیب زمینی را معدوم کنند، پس فرهنگ ایرانی اسلامی با فرهنگ آمریکایی چه تفاوتی دارد؟ آیا نمی شد آن سیب زمینی را حداقل به گوسفندان خوراند؟

خطیب نماز جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به سفر وزیر ارشاد به استان قم و نپذیرفتن ایشان از سوی برخی از آیات عظام خاطر نشان کرد: برخی  از آیات عظام بدلایل مختلف از پذیرفتن وزیر ارشاد خودداری کرده اندو برخی دلایل این نپذیرفتن را فعالیت های دور از شان جمهوری اسلامی  توسط وزارت ارشاد  عنوان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هر فردی در نظام جمهوری اسلامی باید به گونه ای که قانون و اسلام بیان کرده است، انجام دهد؛ نه آنچه خود تشخیص می دهد.

یزدبانو/

 

ارسال نظرات