خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین گفت: 13 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده که تاکنون 50 درصد آن محقق شده است.
کد خبر: ۸۵۹۷۶۸۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسن (ع) از قزوین، نشست خبری و مطبوعاتی سپاه ناحیه امام حسن به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

 عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) استان قزوین در این نشست خبری با اشاره به برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای این هفته اظهار کرد: این اقدامات در امور گوناگون اعم از اردوهای جهادی، فعالیت‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی همراه با نمایشگاه این حوزه، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، برگزاری یادواره شهدا و بسیاری امور دیگر طراحی شده است.

وی بیان کرد: اردوهای جهادی یکی از برنامه‌های برجسته نیروهای بسیجی را تشکیل می‌دهد که در فصل‌های مختلف از سوی این نیروها مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین تأکید کرد: در حال حاضر 13 گروه جهادی در شهرستان قزوین فعال است و برای حضور در مناطق مورد نیاز، اعلام آمادگی می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از حوزه‌های مورد توجه نیروهای بسیجی محسوب می‌شود یادآور شد: این اقدامات با هدف دستیابی به اهداف شناخته شده در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود و علاوه بر آموزش، برای معرفی دستاوردهای این حوزه و ارائه آن‌ها به جامعه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: مقرر شده در سال جاری، 13 میلیارد ریال برای توسعه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قزوین و حوزه استحفاظی سپاه ناحیه امام حسن (ع) اختصاص یابد که تاکنون 50 درصد از برنامه اجرایی آن محقق شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین عنوان کرد: تا پایان سال جاری عموم افرادی که علاقه به دریافت این اعتبارات و راه‌اندازی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سپاه ناحیه امام حسن (ع) برای دریافت این مهم اقدام کنند.

وی با اشاره به فراگیر بودن خدمات اقتصاد مقاومتی از سوی مجموعه بسیج تصریح کرد: تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی به عموم قشرهای مردمی که علاقه و توانایی ایفای نقش در عرصه‌هایی مانند پرورش دام سبک، شترمرغ، ماهی، فرآوری میوه، صنایع تبدیلی و غیره را داشته باشند، اختصاص می‌یابد.

فعالیت 700حلقه صالحین در محلات و اقشار بسیج سپاه ناحیه امام حسن (ع)

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین مطرح کرد: فعالیت‌های تربیتی نیروهای بسیجی که در شجره طیبه بسیج و حلقه‌های صالحین انجام می‌شود بخش دیگری از اقدامات بسیج را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 700 حلقه صالحین در محلات و اقشار بسیج سپاه ناحیه امام حسن (ع) حضور دارند که برنامه‌های مورد نظر آن‌ها زمینه ارتقای فرهنگی، بصیرتی و اعتقادی فراهم می‌کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: سرگروهان، مربیان، سرمربیان و سایر افراد حاضر در حلقه‌های صالحین به صورت یک شبکه جامع با یکدیگر در ارتباط هستند و نسبت به تولید منابع مکتوب و غیرمکتوب اقدام می‌کنند.

بسیج در عرصه نظامی، آمادگی کامل دارد

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین با اشاره به توانایی نیروهای بسیجی در عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: توجه به برنامه‌های دفاعی و نظامی نیز از جمله اقدامات بسیجیان را تشکیل می‌دهد و تلاش می‌شود نیروهای بسیجی آمادگی خود را در این امور حفظ کنند.

این مسئول بیان کرد: برگزاری رزمایش نیروهای بسیجی در قالب گردان‌های الی بیت‌المقدس، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و کوثر نمونه‌ای از برنامه‌های بسیج در راستای برنامه‌های دفاعی و نظامی است.

کاظمی در پایان سخنان خود، گسترش تفکر و فرهنگ بسیجی را موجب توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه و بهبود آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی قشرهای مردمی دانست که می‌تواند مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

 

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها