امام جمعه دیلم گفت: هیچ نهادی بالاتر و عزیزتر از بسیج در نگاه آن پیر روشن ضمیر نبوده و نخواهد بود و حق مطلب هم همین است.
کد خبر: ۸۵۹۷۶۵۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، امام جمعه دیلم امروز در همایش بسیجیان شهر دیلم، گفت: بسیج یکی از یادگارها و سنت های حسنه حضرت امام راحل بشمار می رود و نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ است.

وی گفت: نهاد بسیج به تعبیر امام (ره) یقیناً از برکات و الطاف خفیه خداوند تبارک وتعالی بود.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با برشمردن واژه ها و تعابیر بی نظیر و ملکوتی امام در وصف بسیج افزود: امامی که دوست و دشمن صداقت او در گفتار و دوری او از مداهنه و مبالغه را تصدیق نمودند.

حسینی اضافه کرد: این همه تعابیر از امام نشان ازاین معنا دارد که هیچ نهادی بالاتر و عزیزتر از بسیج در نگاه آن پیر روشن ضمیر نبوده و نخواهد بود و حق مطلب هم همین است.

وی با اشاره به نقش حماسه ساز بسیج در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار ، اخلاص ، فداکاری و عشق به ذات مقدس ربوبی و اسلام ارائه کنیم چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهد بود.

ریس شورای فرهنگ عمومی دیلم ادامه داد: ما هر جا به بسیجیان اعتماد کردیم و میدان دادیم معجزه تاثیرگذاری و گره گشایی آنها را مشاهده کردیم چه در دفاع مقدس، در باز سازی، در جنگ فرهنگی، در آمادگی دفاعی و امروز راه نجات کشور تنها در یک چیز نهفته است و آن بازگشت و حاکمیت تفکر بسیجی است.

امام جمعه دیلم بسیجیان را اینگونه تعریف نمود: بسیجیان سیاسی هستند اما سیاست زده نیستند، مجاهدند اما افراطی و بی انضباط نیستند، با بصیرتند اما از خود راضی نیستند، اهل جذب حداکثری هستند اما ریا کار نیستند ، طرفدار علمند اما علم زده نیستند ، متخلق به اخلاق اسلامی هستند اما ریا کار نیستند، در آباد کردن دنیا و جامعه اسلامی و ایران اسلامی فعال هستند اما دنیا زده نمی شوند ، نظامی هستند اما مختص به زمان جنگ نیستند..

وی اظهار داشت : امروز بسیجیان ما چند وظیفه مهم دارند اول مبارزه با نفوذ دشمن چه در تصمیم سازی ها و چه در تصمیم گیری ها دوم مبارزه با آسیب های اجتماعی سوم کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و چهارم وحدت بین صفوف مردم.

حسینی بوشهری محیط فکری و عملی بسیج را وسیع دانست و عنوان نمود: بسیجیان ما فقط منحصر به کسانی نیست که لباس پوشیدند بلکه مردم ما در کوچه و بازار و در دولت هرکسی که فکر بسیجی دارد بسیجی است.

امام جمعه دیلم در انتهای این بخش از خطبه خود اعلام کرد: در شهرستان دیلم نیز چه در زمینه سازماندهی ، مانورها ، حضور در مقاطع مختلف بویژه عرصه فرهنگی ، مبارزه با مظاهر هجوم فرهنگی دشمن به حمدا... خدمات فراوان و با ارزشی انجام شده که به سمع خودم تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها