کد خبر: ۸۵۹۷۶۴۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج صبح امروزدر دومین روز از هفته بسیج  با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح و اصحاب رسانه استان دفتر اطلاع رسانی سپاه استان افتتاح شد .

آبادانی استان نیازمندعزم ملی، مدیریت جهادی و روحیه بسیجی است

سرهنگ پاسدار رضا رنجبر درحاشیه این نشست در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با تبریک هفته بسیج  گفت:با توجه به  پتانسیل ها و ظرفیت های استان از نظر مواهب طبیعی، افزود: یکی از ماموریت های مهم سازمان بسیج سازندگی رفع مشکلات مردم درنقاط محروم از جمله آب، راه، اقتصاد معیشتی و درمان در مناطق محروم است که به صورت جدی ورود پیدا کرده است.

رنجبر به بحث عرصه جهاد اقتصادی و جنگ اقتصادی که دشمن بر علیه جمهوری اسلامی دارد، اشاره کرد و افزود: استان ما یکی از محروم ترین استانها در سطح کشور است که آبادانی و توسعه آن نیازمند همت همه مسئولان، جوانان و نخبگان دانشگاهی و غیردانشگاهی است و عزم ملی، مدیریت جهادی و روحیه بسیجی را می طلبد.

وی تصریح کرد:گروه های جهادی چند سالی است که به همت جوانان و نوجوانان این سرزمین و بسیج سازندگی با هدف آبادانی و توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در سطح کشور و استان فعالیت می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح در نشست خبری با اصحاب رسانه حجم پروژه های افتتاحی هفته بسیج  در بحث اقتصادی را 492پروژه دانست و بیان کرد: بسیج سازندگی برای سوق دادن مردم به کارهای اقتصادی در عرصه های مختلف بیش از 130میلیارد ریال هزینه کرده که ماحصل آن راه اندازی 520عرصه اقتصادی در سراسر استان  بوده که 492پروژه آن  در هفته بسیج سالجاری به بهره برداری خواهند رسید

آبادانی استان نیازمندعزم ملی، مدیریت جهادی و روحیه بسیجی است.

رنجبر عمده پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را شامل کشت زعفران، مزرعه پرورش شترمرغ، مزرعه مرغ بومی و بوقلمون و کارگاه پودر ورمی کمپوست عنوان کرد و گفت: سرجمع 18 مزرعه پرورش زعفران در استان داریم که سه مزرعه آن در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

وی از اعزام  2هزار و 200 دانشجو در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این افراد در زمینه آموزشی، علمی، عمرانی، اقتصادی و کشاورزی و ...به مردم محروم این مناطق کمک‌رسانی کردند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به اقدامات بسیج سازندگی در حوزه بهداشت و سلامت ازایجاد دومین بیمارستان صحرایی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 81 تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام و به 10 هزار نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

رنجبر در ادامه از اعزام هشت هزار نفر در قالب اردوی حلقه‌های صالحین به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این تعداد افراد در زمینه کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، مرمت و بازسازی جداول کشاورزی و ..یاری‌گر مردم منطقه بودند.

وی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی را ارائه تسهیلات به 50 نفر از زندانیان آبرومند عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیر کل امور زندان‌ها تسهیلاتی را در قالب اقتصاد مقاومتی به تعدادی از زندانیان پرداخت کردیم تا وارد بازار کار شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح با بیان اینکه در سال جاری 100 مهندس بسیجی به روستا ها اعزام شدند تا در کار مشاوره کشاورزان و باغداران به این افراد کمک کنند ،برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در هر شهرستان دایر کنیم.

 رنجبر اظهار داشت: در هفته بسیج امسال 58 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار هزینه شده 170 میلیارد ریال شامل 25 مسجد، دو حسینیه، پنج خانه بهداشت، 3 خانه عالم، دو کتابخانه، 15 گلزار شهید، دو غسالخانه، دو خانه نیازمند و 4 پروژه کانال کشاورزی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از آمادگی بسیج سازندگی سپاه فتح استان برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی در مشاغل خرد ، کوچک و زودبازده به متقاضیان و بسیجیان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد طرح های اجرایی در این راستا به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان از اجرای اولین پروژه پروش شتر مرغ در استان خبر داد و گفت: اولین مزرعه پرورش شتر مرغ در استان با 25قطعه دوم آذرماه سالجاری با حضور مسئولان در منطقه اکبرآباد یاسوج به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه 10 هزار هکتار از اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت زعفران است، گفت: تعداد متقاضیان برای کشت زعفران خوب و رضایت‌بخش بوده که همواره بسیج سازندگی در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی از آن‌ها حمایت می‌کند..

رنجبر تعداد مزارع مرغ بومی در کهگیلویه و بویراحمد را 480 مرکز عنوان کرد و گفت: در سال جاری 103 واحد مزرعه مرغ بومی احداث شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح  با بیان اینکه در هفته بسیج امسال 12عرصه پرورش بوقلمون در استان افتتاح خواهد شد،بیان کرد: در حال حاضر بیش از 1600جوجه بوقلمون بین متقاضیان این عرصه مقاومتی در استان توزیع شده است.

 رنجبر تولید عسل محلی و بومی را یکی از دیگر از عرصه های اقتصادی بسیج سازندگی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در حال حاضر ،عسل استان با کیفیتی مرغوب در کل استان و استانهای همجوار توزیع شده که نشانه از مرغوبیت این کالا را می دهد.

 وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از دو هزار کلونی زنبور عسل بین متقاضیان این عرصه از سوی بسیج سازندگی استان توزیع شده است،گفت:کیفیت هدف اصلی متقاضیان و بسیج سازندگی در عرصه های مختلف است.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح  در ادامه به پرورش دام سبک و سنگین در استان اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در راستای اجرای دامپروری و توسعه این صنعت بومی اقدام به توزیع 2400رأس دام به متقاضیان کرده و توزیع این محصول در سطح استان توانسته اشتغالزایی خوبی را ایجاد کند.

همچنین رنجبر از اشتغالزایی 600 نفر برای آموزش 2300 بی سواد در سطح استان خبر داد و گفت با مشارکت آموزش و پرورش استان این تعداد بی سواد خوشبختانه در سال جاری سواد دار شده اند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات مهاجرت معکوس به 100 خانوار خبر داد و گفت: متقاضیانی که قصد دارند به مناطق روستایی خود بازگردند و اشتغال‌زایی در آن منطقه ایجاد کنند بسیج سازندگی از این افراد حمایت و تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند
ارسال نظرات