خبرهای داغ:
بمناسبت هفته بسیج، دیدار سربازان با فرمانده سپاه ناحیه بجنورد انجام شد.
کد خبر: ۸۵۹۷۵۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ عباس نیکبخت با اشاره به اینکه امسال هفته بسیج را با یک شعار محوری زیبا به نام(بسیج دست قدرت خدا)شروع کردیم.

وی یادآور شد: که بسیج 5آذر 1358 تشکیل شد در 13آبان دانشجویان خط امام لانه جاسوسی آمریکا را اشغال کردند اشغال سفارت به معنی اشغال سرزمین ان کشور بود.ولی ما معتقد نبودیم که ان سفارتخانه است وان را لانه جاسوسی می دانستیم.

امام خمینی (ره) 4آذرماه فرمودند : کشوری که بیست میلیون جوان دارد باید 20 میلیون تفنگدار داشته باشد و از 5 اذر تشکیل بسیج شروع شد.

در اردیبهشت 59 اساسنامه ستاد بسیج ملی به تسویب شورای نگهبان رسید و نام ان به بسیج مستضعفین تغیرر کرد و در دی 59 طرح ادغام بسیج و سپاه مصوب شد.

در این 36 سال بسیج در همه ی عرصه ها حضور پیدا کرده است ورزشی درمانی سازندگی و...

وی همچنین با اشاره به بیان مقام معظم رهبری بسیج کلید طلایی حل همه مشکلات نظام است

تشکیل بسیج اقشار هم برای تخصصی شدن بسیج در طی این سال ها شکل گرفت

وی بیان نمود ؛ رسالت و هدف بسیج درذیل رسالت وهدف سپاه تعیین میشود و رسالت سپاه در ذیل اهداف انقلاب تعیین میشود رسالت سپاه در داخل اسم ان اشکار است.(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)پاسداری از انقلاب اسلامی.که پاسداری از انقلاب را اینطور میتوان تعریف کرد:حفظ و ارتقاء وضعیت اقلاب به سمت اهداف و آرمانی اسلامی.

وی اظهار داشت؛ برای اینکه زمینه ظهور حضرت مهدی فراهم شود باید تربیت انسان های صالح صورت گیرد بسیج تلاش میکند.

وظیفه ما تربیت و آماده سازی انسان های مومن آگاه و بصیر در همه ی عرصه ها ی انقلاب است و هرویژگی مثبتی که ما به  دنبال آن هستیم که در جامعه وبسیج شکل بگیرد باید ابتدا در خودمان شکل گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها