مسئول بسیج جامعه زنان :

تشکیل بسیج از معجزات امام خمینی (ره) بود/ بسیج؛ طلایه دار حرکت‌های انقلابی در جهان اسلام است

بسیج مداحان: مسئول بسیج جامعه زنان با بیان اینکه بسیج؛ طلایه دار حرکت های انقلابی است، گفت: تشکیل بسیج مستضعفین از معجزات امام خمینی (ره) در جهت حفظ انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه بود.
کد خبر: ۸۵۹۷۵۸۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

مینو اصلانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با برنامه های بسیج خواهران در هفته بسیج عنوان کرد: سه دسته برنامه پیش بینی کردیم که بخشی از آن برگزاری یادواره و کنگره شهدای زن است.

مسئول بسیج جامعه زنان در تشریح بخش یادواره شهدای زن افزود: دوشنبه و سه شنبه کنگره بزرگداشت طیبه واعظی، شهیده شاخص سال 94، را در برنامه داریم. روز اول این یادواره با حضور 20 هزار دختر 20 ساله برگزار می‌شود که معصومه آباد سخنران این برنامه است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه نیز مراسم اصلی کنگره با حضور سردار نقدی برگزار و طی آن از کتاب هایی که در مورد این شهیده است رونمایی می‌‍شود. در این کنگره از سرود ویژه 7 هزار زن بسیجی شهید توسط حامد زمانی با عنوان «لشگری از فرشتگان» که نام آن الهام گرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، رونمایی می شود.

اصلانی برنامه های ورزشی را از دیگر برنامه های بسیج جامعه خواهران برشمرد و بیان داشت: برنامه های ورزشی بسیاری را در نظر گرفته ایم. 1500 نفر از خواهران بسیجی دانشجو روز پنج شنبه به ارتفاعات صعود کردند و هم چنین در سراسر کشور نیز برنامه و مسابقات ورزشی را تدارک دیده‌ایم.

مسئول بسیج جامعه زنان در ادامه یادآور شد: برنامه‌های تخصصی در ارتباط با نقش زن و خانواده در روز سه شنبه که «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی» نامگذاری شده است در 31 استان برگزار می‌شود و کارشناسان در آن راهکارهایی را برای تحکیم بنیان خانواده توصیه می‌کنند.

تشکیل بسیج؛ مسبب حضور مردم در صحنه

وی در ارتباط با انگیزه و اهداف امام خمینی (ره) از تشکیل بسیج مستضعفین تصریح کرد: تشکیل بسیج از معجزات حضرت امام در جهت حفظ انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه بود. ایشان با راه‌ اندازی بسیج مستضعفین مردم را با خود همراه و حس مسئولیت و تکلیف مداری را در آن‌ها ایجاد کرد.

اصلانی با تأکید بر اینکه بسیج به هدف خود نزدیک است، گفت: امروزه بسیج با جذب میلیونی در جهت حفظ و انتقال ارزش‌ها به نسل های بعدی موثر عمل کرده است و کارنامه درخشانی دارد. بسیج طلایه دار و پرچمدار حرکت‌های انقلابی در کشور و جهان اسلام است.

مسئول بسیج جامعه زنان در تشریح عملکرد خواهران عنوان کرد: درصدد جلب توجه  عمومی هستیم و در عین حال به حدود الهی نیز توجه داریم و همین باعث شده است تا جوانان زیادی به بسیج سوق پیدا کنند.

وی ادامه داد: دیدارهای چهره به چهره در اماکن عمومی و پر رفت و آمد با جوانان تأثیر زیادی دارد. آموزش‌های خوبی را از طریق همایش‌ها و پایگاه اطلاع رسانی شباب داده‌ایم. جذب ما در 5 ساله ششم باید 5/2 برابر شود و باید استان به استان برنامه ریزی کنیم و جذب حداکثری را به انجام برسانیم.

احیاء و تقویت هویت زن مسلمان؛ هدف اصلی بسیج خواهران

اصلانی جهت گیری کلی بسیج خواهران را تقویت هویت زن مسلمان عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «انتظار من از خواهران احیاء و تقویت هویت زن مسلمان است.» این موضوع سرلوحه برنامه‌های ما قرار دارد چرا که اگر یک زن و دختر جوان جایگاه ویژه خود در نظام اسلامی را بشناسد، از الگوهای سخیف غربی پیروی نمی‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار