مسئول بسیج دانشجویی میبد، با تشریح پروژه نفوذ اقتصادی دشمن، به نقش بسیج و نیروی عظیم بسیج مردمی در خنثی سازی این عملیات دشمن پرداخت.
کد خبر: ۸۵۹۷۵۰۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج دانشجویی میبد در گفتگو با میبد خبر، با تشریح پروژه نفوذ اقتصادی دشمن، به نقش بسیج و نیروی عظیم بسیج مردمی در خنثی سازی این عملیات دشمن پرداخت.

مصطفی گل محمدی ضمن اشاره به تقابل مفهوم امنیت و مفهوم نفوذ درهر جامعه ای گفت: امنیت، امروزه علی رغم گذشته که فقط در مسائل نظامی خلاصه می شد، حالت چند بعدی به خود گرفته، همانند امنیت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، و به الطبع عملیات نفوذ هم بخشی از عملیات تهدید مطرح می شود.

وی امنیت و تهدید را دو روی یک سکه دانست و گفت: حال که امنیت چند بعدی شده، بنابراین تهدیدات نیز چند بعدی شده است.

گل محمدی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در قبال جمهوری اسلامی یک دوره تهدیدات نظامی در زمان جنگ، یک دوره تهدیدات فرهنگی، پس از جنگ و یک دوره جنگ تهدیدات سیاسی در زمان اصلاحات به بعد به کار گرفته و از هیچ کدام نتیجه ای نگرفته است، افزود: استکبار دست به دامن تهدیدات اقتصادی شده و لذا با تاکتیک نفوذ اقتصادی قصد نفوذ به بدنه کشور را دارد.

مسئول بسیج دانشجویی میبد در ادامه به تمرکز رهبر معظم انقلاب از اواسط دهه 80 به بعد بر روی تهدیدات اقتصادی اشاره کرد و افزود: همانطور که میدانیم نامگذاری سال های اخیر نیز با همین مضمون انتخاب شده است و زمانی متوجه این نفوذ شدند که کشور در اوج رشد و شکوفایی اقتصادی قرار داشت؛ نفت به بالاترین قیمت قیمت از ایران خریداری می شد و توانسته بودیم با دور زدن تحریم ها به بهترین شکل روی ریل رشد و شکوفایی اقتصادی بیفتیم و در این شرایط دشمن آخرین حربه خود را یعنی حربه اقتصادی به کار بست.

وی افزود: امروزه از نفوذ به عنوان عملیات پنهان خارجی یاد می شود و این عملیات نفوذ در شش قالب صورت می گیرد:پرداختن رشوه به مقامات سیاسی، امنیتی، دیپلمات ها و خبرنگاران و...، از طریق عملیات فریب همچون توزیع و پراکندن اخبار غلط و جهت دار و گزینش شده در افکار عمومی، با کمک مالی به احزاب، جریانات و گروهها، در قالب ترور افراد متنفذ و شخصیت های سیاسی، جاسوسی جهت کسب اطلاعات لازم از اقدامات دیپلماتیک، و ششمین روش از طریق تحریکات داخلی مبنی بر شورش های خیابانی، قومی و منطقه ای و ...

گل محمدی اهداف عملیات نفوذ را در سه کلام خلاصه کرد: جاسوسی – خرابکاری - براندازی، که این عملیات در سه مرحله خلاصه می شود، انتخاب هدف، طراحی عملیات و انتخاب عملیات نفوذ، وی افزود: با توجه با این تفاسیر، بهترین روش برای مقابله با عملیات نفوذ، ضرورت تدوین استراتژی امنیت ملی، اجرای استراتژی دفاع همه جانبه و بسیج مردمی و دشمن شناسی است.

مسئول بسیج دانشجویی میبد با اشاره به اینکه ماهیت نظام اسلامی ایران، انقلابی و مردمی است و امروزه بسیج به عنوان گسترده ترین تشکل مردمی نظام مطرح میشود، نقش آحاد بسیج در این حرکت یعنی مقابله با جریان نفوذ را بسیار موثر دانست و افزود: بسیج با ظرفیت عظیم علمی، فرهنگی و حماسی خود، بالاترین قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی را دارد که می تواند با اتکا به منویات حضرت امام و تدابیر مقام معظم رهبری، همچون همیشه بیدار، توانمند و پویا در مقابل تهدیدات ایستدگی نموده و با خنثی سازی حرکت های خزنده دشمن، موجب امنیت پایدار در نظام اسلامی گردد.


ارسال نظرات