فرماندار بهاباد در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر: هدف قاچاقچیان مواد مخدر نابودی بهترین قشر اجتماع یعنی جوانان است؛ همه باید با کار هماهنگ فرهنگی و مبارزه فیزیکی، برنامه دشمنان را نقش برآب کنند.
کد خبر: ۸۵۹۷۴۱۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهاباد با حضور فرماندار و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه با تقدیر و تشکر از دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی که با پدیده شوم مواد مخدرمبارزه می کنند گفت: هدف قاچاقچیان مواد مخدر نابودی بهترین قشر اجتماع یعنی جوانان است؛ همه باید با کار هماهنگ فرهنگی و مبارزه فیزیکی، برنامه دشمنان را نقش برآب کنند.

"عباس اقبال" تصریح کرد: اگر تقاضای مواد مخدر نباشد بازار فروش آن هم ایجاد نمی شود و لذا باید به صورت فعالی و نه انفعالی برای مبارزه با مواد مخدر اقدام نمود.

وی با بیان اینکه روحانیون از قشرهای تاثیر گذارجامعه هستند اظهار داشت: روحانیون می توانند نسبت به آسیب های اجتماعی و آثار سوء مصرف مواد مخدر، اطلاع رسانی خوبی به اقشار مختلف مردم داشته باشند.

اقبال، بر ضرورت اجرای برنامه ها به صورت هماهنگ تأکید نمود و گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید به صورت کاربردی وارد شد و هر دستگاه حداقل باید چند برنامه ابتکاری داشته باشد و اجرای این برنامه ها نباید به صورت جزیره ای باشد.

در ادامه جلسه سایر اعضا برنامه های خود را در حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان بیان نمودند.

مشاوره به خانواده های بی سرپرست، اجرای برنامه های فرهنگی از جمله تئاتر و نمایش های طنز، پخش کلیپ در مراسم ها، استفاده از رسانه ها و نشریات محلی، استفاده از تبلیغات شهری، مشاوره به معتادین و خانواده های آنها، برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای جوانان، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس، برگزاری همایش و استفاده از کارشناسان جهت آشنایی خانواده ها با انواع مواد مخدر و آثار سوء مصرف آنها از جمله برنامه هایی بود که در این جلسه مطرح و تصمیم گیری شد.

ارسال نظرات