فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه فراگیربودن فرهنگ بسیجی در یزد، گفت: 347 هزار نفر در اقشار مختلف بسیج یزد ساماندهی شدند.
کد خبر: ۸۵۹۷۳۹۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سردار اکبر فتوحی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه بسیج سیاسی است ولی سیاست‌زده نیست، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بسیج سیاسی کار، جناحی، بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است.

وی با اشاره به اهمیت جذب حداکثری در بسیج، گفت: فرهنگ بسیجی باید در تمام اقشار و زوایای مختلف زندگی مردم رواج پیدا کند چرا که این فرهنگ نقش مهمی در تعالی و پیشرفت زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه بیش از 23 میلیون و 800 هزار نفر در کل کشور در عضویت بسیج هستند، گفت: در استان یزد هم 347 هزار نفر پرونده بسیجی دارند و با بسیج مستضعفین در حال همکاری هستند.

فتوحی خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که از هر سه نفر بیش از یک نفر مردم یزد بسیجی هستند و در بسیج پرونده تشکیل داده‌اند، البته از یک دید تمام مردم یزد بسیجی هستند و هر کجا نظام تهدید شود همه حضور دارند اما این تعداد در پایگاه‌های مقاومت، حلقه‌های صالحین، گردان‌ها و اقشار بسیج ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج در هر کجا که لازم است به عنوان نیروی مومن به اسلام و انقلاب، مخلصانه و داوطلبانه بدون چشم‌داشتی مادی وارد میدان شده و منشا برکت و رحمت برای مردم می‌شود، افزود: واقعیت این است که عرصه خدمات و فعالیت‌های بسیج آنچنان گسترده است که امکان دسته‌بندی و گزارش آن به طور جامع و کامل امکان‌پذیر نیست.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری، بسیج وارد میدان شده و فعالیت‌های مهمی را برای جامعه به مرحله اجرا در آورده است و در یک نگاه کلی برکات بسیج برای کشور و انقلاب که در راستای تعالیم انقلاب انجام می‌شود را می‌توان در چهار محور عمده دسته‌بندی کرد.

فتوحی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، تربیتی، خدمات‌رسانی به مردم و رفع محرومیت‌ها و همچنین حفظ آمادگی رزمی و فعالیت‌های نظامی این چهار محور را تشکیل می‌دهند که هر کدام از این محورها هم بسیار گسترده هستند.

وی با بیان این مطلب که بسیج یک ظرفیت پایان‌ناپذیر و دائمی مردمی است، گفت: فعالیت بسیج موقت نیست همانطور که قرآن مجید هم موقت نیست و بسیج هم برای حکومت جهانی اسلام فعالیت دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم فرماندهان نظامی توانستند این ظرفیت را به خوبی مدیریت کنند و به وسیله این ظرفیت عظیم، 8 سال جنگ تحمیلی را در مقابل تمام ابرقدرت‌های جهانی و مستکبران دنیا با پیروزی پشت سرگذارند.

 

ارسال نظرات