جانشین فرمانده سپاه سید الشهداء (ع) شهرستان از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرستان دیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۷۳۶۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، سرگرد عبدالله میرزایی در نشست با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم به خصوص جوانان و نوجوانات در مراسمات دینی و مذهبی اظهار داشت: باید تلاش کنیم همچون گذشته فعالیت های مذهبی با تکیه بر مردم و دوست داران اهل بیت (ع) برگزار شود و دستگاهای دولتی نقش حمایتی و پشتیبانی داشته باند

میرزایی با بیان اینکه بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ اصیل عاشورایی است افزود اگر ارزش های تعالی بخش عاشورا و کربلا در جامعه جهانی به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از موضلات جهانی رفع خواهد شد .

وی افزود: سپاه شهرستان دیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی نقش موثری دارد و بیشترین برنامه های فرهنگی با محوریت این نهاد برگزار می‌شود.

میرزایی گفت: فرهنگ غرب چیزی جزء انحراف و پوچی برای نسل جوانان ما به امغان نخواهد آورد و افزود: تنها فرهنگ ناب اسلامی است که می توان تعالی و سعادت نسل امروز جامعه را تضمین کند.

جانشین فرمانده سپاه دیر از برگزاری همایش پیرغلامان در شهرستان دیر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه روز سه شنبه 3آذر ماه با حضورو سخنرانی حاج محمد فراهانی (مدیر سازمان بسیج مداحان کشور) و مسئول بسیج مداحان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و ذاکران برجسته استانی و شهرستانی در سالن شهید حکیمی شهر دیر راس ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

میرزایی افزود: برگزاری این دسته از مراسم‌ها در راستای خدمت به فرهنگ حسینی است که موجب افتخار است و باید با زدودن خرافات و تبیین فلسفه قیام حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) همراه باشد.

وی ادامه داد: این همایش با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی مردم متدین، پیرغلامان حسینی شهرستان دیر برگزار خواهد شد.

این مسئول به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان دیر در بحث شناخت اهل بیت (ع) جایگاه خوبی دارد اما باید تلاش شود تا با برگزاری چنین برنامه‌هایی، شور و معرفت حسینی بیش از پیش افزایش یافته است.

میرزایی تأکید کرد: انتقال تجربه مداحان پیشکسوت به نسل جدید می‌تواند مفید واقع شود. این آیین در عین حال که شور و شعور را در جامعه ایجاد می‌کند، می‌تواند اشتیاق و علاقه را در نسل جوان شعله‌ور سازد.

گفتنی است در این همایش از پیر غلامان تجلیل به عمل می آید .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها