صادق زیباکلام در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه حضور یافت که حاشیه های جالبی به همراه داشت.
کد خبر: ۸۵۹۷۳۳۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، صادق زیباکلام از اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران در دانشگاه آزاداسلامی ارومیه جهت سخنرانی در مراسم فردای ایران حضور یافت.

در ابتدای این مراسم کلیپی پخش شد که نحوه چینش تصاویر آن دارای موضوعات مباحثه آمیزی بود که انتهای کلیپ نیز با نشان دادن تصاویر رحلت امام خمینی(ره) تمام شد.

در اینجا بود که طیفی از دانشجویان اعتراض خود را با شعار " ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" بیان کردند که این سخنان به مذاق زیباکلام خوش نیامد و وی در سخنان نسنجیده ای ابراز کرد که اینهایی شعار می دهند تنها برای داشتن حق استخدام در آینده است و یکی از دانشجویان نیز گفت قطعا شما اینگونه استخدام شده اید!

عدالت در صداوسیما و تریبون نماز جمعه وجود ندارد

در ابتدای مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه به سخنرانی پرداخت و ضمن حمایت از برنامه ها و سخنرانی های سیاسی، بر دعوت از هر دو طیف سیاسی و مخالف یکدیگر برای رعایت عدالت تأکید کرد اما این سخنان نیز با واکنش زیباکلام مواجه شد و وی مدعی رعایت نشدن عدالت در صداوسیما و تریبون نمازجمعه برای سخنرانان شد.

وی در سخنانی خواستار القای وجود تفرقه در بین اصولگرایان بود و بسیار سعی کرد که اینکار را در اذهان دانشجویان تلقین کند.

اعتمادی کذایی بین آمریکا و ایران

بخشی از سخنان زیباکلام نیز مربوط به اعتماد آمریکا و ایران به یکدیگر بود که معلوم نشد به چه دلیلی اینگونه حرفها را بر زبان راند و اعتماد مورد ادعای آقای استاد کجاست؟!

در این بخش از سخنان وی، طیفی از دانشجویان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر نفوذی سخنانش را قطع کردند.

حمله به طیف اصولگرایان با لفظ دلواپس/ تمسخر مسئولان برگزاری انتخابات

وی علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بر جرم نبودن دلواپسی و حمایت از جوانان حزب الله تأکید کرده بود چندین بار و به کرّات به دلسوزان نظام و انقلاب تاخت و با لفظ دلواپس اقدامات برحق آنها را زیر سؤال برد.

یکی از حاشیه های به وجود آمده توسط زیباکلام، حمله وی به مسئولان نظام بود که گفت همیشه ادعا می کنند که این انتخابات حساسترین و مهمترین انتخابات است!

زیباکلام همچنین با عقلا عنوان کردن مثلاً معتدلان اصولگرایی طیفهای دیگر را با زیرکی هرچه تمامتر می خواست که مورد حمله قرار دهد که با شعارهای دانشجویان مواجه شد.

تشکیک در اقدامات قانونی شورای نگهبان و غیرقانونی قلمداد کردن کارهای این شورا

حمله به شورای نگهبان و ایجاد تشکیک و تردید در فعالیتهای این شورا از جمله دیگر اقدامات سخنران همایش ایران فردا بود که اقدامات شورای نگهبان را غیرقانونی عنوان و با لفظ نه چندان مناسب تیز کردن چاقو برای رد صلاحیت این شورا را مورد تاخت و تاز قرار داد.

حمایت علنی از یکی از سران فتنه

حمایت از فتنه و فتنه گران نیز از یاد استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به دور نبود و وی مدعی حمایت مردم از سران فتنه و محبوبیت یکی از چهره های فتنه شد و فتنه را دکانداری عده ای برای رد صلاحیت کاندیداهای احتمالی مطرح کرد.

برای آمریکاستیزی انقلاب نکرده ایم!

زیباکلام همچنین در سخنان ظریفی که زیرکانه قصد داشت بگوید مدعی شد که ما برای آمریکاستیزی انقلاب نکرده ایم و باید استکبارستیزی را مدنظر قرار دهیم و باز مدعی شد که آمریکاستیزی باعث قلع و قمع دموکراسی در کشور شده است.

تطهیر روباه مکار و حمایت از دموکراسی انگلیسی

تمجید از دموکراسی انگلیسی نیز از دیگر بخشهای سخنان زیباکلام بود که وی از وجود دموکراسی در انگلیس و تطهیر روباه مکار شد که هزاران جنایت در سراسر جهان را رقم زده است و معلوم نبود که چه اهدافی را از این کار دنبال می کند؟

درگیری و کتک کاری در سالن سخنرانی آقای استاد و خروج سریع وی از معرکه!

تشویق های ممتد برخی دانشجونماها و بعضاً تشویق پایکوب نمای آنها، حضور طیف وسیعی از دانشجویان سایر دانشگاه ها از جمله سراسری و پیام نور، دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه گر و مرگ بر نفوذی توسط دانشجویان مؤمن و ولایتمدار، پاسخ ندادن زیباکلام به چندین سؤال دانشجویان (علیرغم ادعاها مبنی بر جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی)، درگیری و کتک کاری بین طیف های مختلف دانشجویی که به صحن علنی مراسم و تریبون اصلی نیز کشیده شد از دیگر حاشیه های مراسم بود که در انتها زیباکلام معلوم نشد که چرا با عجله میدان را ترک و از سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی آزاد ارومیه خارج شد.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات