خبرهای داغ:
امام جمعه شاهین دژ گفت: بسیج درمان دردهای جامعه امروز ما است و توان ایستادگی در مقابل غرب را دارد.
کد خبر: ۸۵۹۷۲۶۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج به تبیین جایگاه بسیج در حفظ نظام مقدس اسلامی پرداخت و اظهار داشت: امام امت(ره) بسیج را به عنوان راهکاری برای پیشرفت تعالی اهداف انقلاب اسلامی انتخاب فرموده و فرمان تشکیل آن را صادر فرمودند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین برگرفته از مکتب رسول خاتم(ص) است که پیش از بعثت به همراه عده ای از جوانان مکه گروه جوانمردان را تشکیل دادند تا از طریق آن از عرض، آبرو، جان و مال مردم مکه و تاجرانی که به آن شهر می آمدند، محافظت کنند.

حفظ فرهنگ بسیجی راهکار حل مشکلات داخلی کشور است

حجت الاسلام باقری بر حفظ روحیه و تفکر بسیجی در جامعه تاکید کرد و گفت: همان بسیجی که امام امت(ره) تشکیل دادند، اگر امروز به همان شکل در جامعه نقش آفرینی کند، مشکلات اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی کشور حل می شود.

وی بسیج را تامین کننده نیازهای کشور در تمامی رده ها و مقابله کننده با همه تهدیدات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی جامعه اسلامی مان دانست و افزود:به فرموده امام راحل(ره) بسیج لشکر مخلص خدا است و امام امت(ره) می فرمایند؛ «افتخارم این است که خود یک بسیجی ام».

بسیجی تابع بازی های سیاسی و قومی و قبیله ای نیست

امام جمعه شاهین دژ تصریح کرد: لشکر مخلص تنها به خاطر خدا خدمت می کند و تابع بازی های سیاسی و تعصبات قومی و قبیله ای و مانند آن نیست، چنین نیرو و تشکلی همواره می تواند، موفق عمل کند.

کمرنگ شدن تفکر بسیجی در جامعه عامل نقض فرمان رهبری است

وی تصریح کرد: اگر امروز فرمایشات مقام معظم رهبری در زمین می ماند و یا آن طور که باید مورد اطاعت از سوی مسئولین قرار نمی گیرد، نشان از کمرنگ شدن حضور بسیج و اهداف و تفکر بسیجی در جامعه و دفاع از کیان انقلاب است.

حجت السلام باقری گفت: اگر امروز به بسیج و اهداف بسیجی به مانند اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس بها دهیم و به مانند گذشته از این سازمان الهی بهره برداری کنیم، تمام مشکلات موجود حل می شود.

کمرنگ شدن اهداف و تفکر بسیجی سبب ایجاد فتنه 88 شد

وی با تصریح بر اینکه کمرنگ شدن اهداف و تفکر بسیجی سبب ایجاد فتنه 88 شد، افزود: نفوذ فتنه گران و حضور آنان در پست های کلیدی سبب باز شدن پیچ سانتریفیوژهای ما شد، هر چند که امروز بسیج به جایگاه اصلی خود برگشته است و درتلاش است تا عاملین فتنه را تحت کنترل بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه شاهین دژ تاکیدکرد: جایگاه بسیج به معنای واقعی کلمه امروز برای کشورهایی مانند؛ لبنان، سوریه، عراق، غزه و همه آزادمردان جهان شناخته شده است و آنان با الگوبرداری از روحیه و تفکر بسیجی در تلاشند تا با مخالفین خود مقابله کنند و در هر جایی که دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به خطر می افتد، بسیج آنجا حاضر می شود.

اقتصاد مقاومتی در جامعه ما با روحیه بسیجی محقق می شود

وی تفکر و روحیه بسیجی را عامل خشکاندن هر نوع فتنه ای در جامعه و سبب عملیاتی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: هجرت بسیجیان به مناطق محروم نشان داد که بسیج توان اجرای اقتصاد مقاومتی را که مد نظر مقام معظم رهبری است دارد و می تواند در عرض چند ماه در کشور نهادینه کند.

غرب گرایان تضعیف تفکر بسیجی را هدف قرار داده اند

امام جمعه شاهین دژ با توجه به فعالیت افرادی سکولار مانند در جامعه اسلامی مان، ادامه داد: متاسفانه تحصیل کردگان در غرب یا متمایلان به غرب یا کسانی که از سوی دولت های غربی تطمیع می شوند، امروزه می خواهند تفکرات بسیجی را در جمهوری اسلامی تضعیف کنند.

وی افزود: چنین افرادی بدانند که بسیج نهادی است که تشکیل دهنده آن امام امت(ره)، فرمانده آن مقام عظمای ولایت و اعضای آن هر تک تک افراد بسیجی سلحشور این جامعه است.

بسیج درمان دردهای جامعه اسلامی و مقابله کننده با نفوذ غربیان است

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: وای بر آن روزی که بسیجی از نفوذ کج فهمان احساس خطر کند، در آن صورت است که با آرایش نظامی بسیج مواجه می شوند که در برابر نفوذی های جهان غرب می ایستند و مانع آن ها می شوند.

وی در پایان گفت: بسیج درمان دردهای جامعه امروز ما است و توان ایستادگی در مقابل غرب را دارد، اگر مسئولان در کشور ما می خواهند به عزت برسند باید دست به دامان بسیج شوند و گرنه نه تنها دشمنان باز کردن پیچ سانتریفیوژها را به ما تحمیل می کنند بلکه همه دستگاه ها و دستآوردهای ما را به دریا می ریزند و به جای آن ها برای ما میدان فوتبال می سازند.

ارسال نظرات