خبرهای داغ:

ما آرامش امروز خود را مدیون خون شهداییم

حجت الاسلام راستگو امام جمعه موقت سربیشه در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و سالروز فتح سوسنگرد برگزار شد گفت: شهدا زنده اند و نزد خدا روزی میخورند و ما آرامش امروز خود را مدیون خون این شهدا هستیم
کد خبر: ۸۵۹۷۱۴۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی،حجت الاسلام راستگو امام جمعه موقت سربیشه در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و سالروز فتح سوسنگرد برگزار شد گفت: شهدا زنده اند و نزد خدا روزی میخورند و ما آرامش امروز خود را مدیون خون این شهدا هستیم.

وی ادامه داد: شهدا با افکار نورانی که برگرفته از قرآن بود و بصیرتی که داشتند پیروز شدند.

امام جمعه موقت سربیشه به فتح سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: خیلی از کارهایی که در عالم ممکن نبود بخاطر توکل به خداوند ممکن شد و شکست حصر سوسنگرد هم از آن دسته است که با اراده خدا صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در جنگ بدر هم این اتفاق افتاد خاطر نشان کرد: از جمله نکته هایی که برای جنگ بدر می توان به آن پرداخت این بود که در این جنگ مسلمانان ابزار جنگی نداشتند و همچنین سپاه 300 نفری مسلمانان در مقابل سپاه 1000 نفری مشرکان قرار داشتند.

حجت الاسلام راستگو ایمان به خدا را حلّال هر مشکلی خواند و گفت:با توکل به خدا ، ایمان و تقوا هست که تمام ناممکن ها ممکن می شود.

امام جمعه موقت سربیشه به شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت این دختر شامیان را به جایی رساند که همین مردمی که امام حسین(ع) را خارجی میخواندند و او و خانواده اش را قبول نداشتند برای شهادت آن حضرت گریستند.

وی ادامه داد: حضرت رقیه (س) را از این لحاظ کوثر ثانی و فاطمه ثانی میخوانند که راه رفتن آن حضرت شبیه مادرشان فاطمه زهرا(س) بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها