مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان از اعزام160دانشجو بهراهپیمایی اربعین در سوم آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۷۱۰۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج ، علیرضا کیخا در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد از رشد فضای رسانه ای استان خبر داد و اظهار داشت: عرصه رسانه عرصه جهاد است و تقوا و صداقت دو مولفه ی مهم در این عرصه است.

وی نگاه انقلابی در فضای رسانه ای را یک شرط دانست و افزود: در فضای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروز مهمترین ابزار رسانه است.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم، جنگ عزم های راسخ است تاکید کرد:  ما امروز به شدت نیازمند رسانه های مطالبه گر انقلابی جهادگر هستیم تا بتوانند در عرصه رسانه ای جهاد فی سبیل الله را به خوبی تفسیر کنند.

کیخا ضمن گرامی داشت 5 آذر سالروز تشکیل بسیج  مستضعفین تصریح کرد: رمز بقای بسیج پایبند بودن به آرمانها و اصول امام (ره) است.

وی در ادامه سخنان خود از 2 آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: بسیج مدرسه عشق و میقات پابرهنگان است.

کیخا از بسیج دانشجویی به عنوان ارزنده ترین یادگاران امام یاد کرد و خاطر نشان ساخت: بسیج دانشجویی وظیفه ی تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی را دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی باید عنصر پیشروندگی و پیشبرندگی در دانشگاهها باشد افزود: تحول در جامعه باید از دانشگاهها شکل بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان یاداور شد: غایت ما یک جامعه اسلامی است و باید در راس آن دانشگاه ها اسلامی شود و یکی از وظایف بسیج دانشجویی تلاش برای اسلامی شده است.

وی بسیج دانشجویی را یک تشکل ولایت مدار و ولایت پذیر دانست و اضافه کرد: بسیج دانشجویی تشکلی کاملا مردمی و متعلق به تمام کسانی که دغدغه ی آرمانهای انقلاب را دارند با رویکرد مطالبه گرانه است.

وی اذعان داشت: بسیج دانشجویی در عرصه های اخلاقی، تربیتی، حلقه های صالحین، توجه به گفتمان ارزشمند دفاع مقدس فعالیت می کند و در این زمینه کنگره و یادواره شهدای مختلفی برگزار کرده است.

وی اردوهای راهیان نور را یکی از برنامه های محوری در بسیج دانشجویی دانست و افزود : در  سال جاری بالغ بر 2 هزار دانشجو در قالب 50 دستگاه اتوبوس به سفرهای راهیان نور اعزام می شوند.

وی یکی از برنامه های ویژه بسیج دانشجویی را اردوهای جهادی برشمرد و گفت: 80 گروه جهادی در بسیج دانشجویی ثبت شدند که در ایام نوروز و تابستان سال 94 حدود 40 گروه جهادی در نقاط مختلف استان نقش آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: در حوزه محرومیت زدایی، ساخت خانه عالم، ساخت مسجد، آبرسانی به روستاها  و ساخت 4 مدرسه ویژه روستاهای محروم؛ ساخت مدارس یکی از کارهای ویژه گروههای دانشجویی در تابستان امسال بوده است.

کیخا اظهار داشت: دانشجویان شیعه و سنی در این 4 روستا حضور پیدا کردند و با نصف مبلغ براورد شده توسط نوسازی و مدارس با بهترین کیفیت ظرف 20 تا 30 روز مدارس را ساختند و تحویل دانش آموزان این روستاهای محروم دادند.

وی در تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: اولین روز از هفته بسیج را با یادواره شهدای کانال کمیل گرامی داشت شهید ابراهیم هادی آغاز کردیم و در این مراسم  که با حضور پدر یکی از شهدای مدافع حرم همراه بود از یک کتاب رونمایی شد.

وی افزود: نشست های بصیرتی در 50 دانشگاه استان، کرسی آزاد اندیشی، مسابقه کتاب و کتاب خوانی تحت عنوان "برجام دروازه ی نفوذ"، تبلیغات جشنواره فرهنگی هنری ققنوس، جشنواره ی ورزشی به میزبانی دانشگاه پیام نور، مسابقه وبلاگ نویسی با محوریت دانشگاه فرهنگیان بخشی ازبرنامه های بسیج دانشجویی در این هفته است.

وی از تجلیل گروههای فعال جهادی تحت عنوان شکوه هجرت خبر داد و افزود: کارگاه سبک زندگی، زن و خانواده، کوهپیمایی، نشست فعالین اهل سنت و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی است.

کیخا  از تجمع هزار نفری دانشجویان بسیجی خبر داد و توضیح داد:  تجمع مسئولین و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاههای استان در قالب سه گردان 313 نفره متبرک شده به تعداد یاران حضرت صاحب الزمان (عج) در زاهدان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این تجمع هزار نفری تشکیل شده از یک جمع 313 نفره از مسئولین و اعضای شورای دانشجویی منطقه بلوچستان، یک جمع 313 نفره از زابل و زاهدان و یک جمع 313 نفره از خواهران بسیجی؛ مجموعا 940 نفر و 60 نفر کادر و متولیان برنامه و بسیجیان فارغ التحصیلان هستند.

وی افزود: این تجمع حماسی با پیام های بصیری و حماسی در سه نقطه دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه ادیبات برگزار می شود و دانشجویان ساعت 10 صبح با سرودها و شعارهای حماسی حرکت می کنند و در دانشگاه ادبیات به هم ملحق و در سالن کوثر دانشکده ادبیات با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان برنامه اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 160 نفری دانشجویان بسیجی استان به راهپیمایی اربعین  حسینی در قالب 4 اتوبوس خبر داد.

 

 

ارسال نظرات