خبرهای داغ:
امام جمعه طبس:

ایران اسلامی به برکت تفکر بسیجی شکست‌ناپذیر است

امام جمعه طبس با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه است و ایران اسلامی به برکت تفکر بسیجی شکست ناپذیر است.
کد خبر: ۸۵۹۷۰۶۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یکی از یادگارهای مهم حضرت امام(رحمت الله علیه) است و یک شجره طیبه است و میوه های متعدد میدهد.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج گفت: در حال حاضر مبارزه با نفوذ دشمن، مبارزه با آسیب های اجتماعی و کمک به دولت جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف بسیج است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی مانند ماهواره و امثال آن است، ماهواره یکی از آسیب های اجتماعی خطرناک است که به هر خانه ای که نفوذ پیدا کند این خانواده همه چیز را از جمله دین و دنیا و آخرت خود را دست میدهد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایران اسلامی به برکت تفکر بسیجی شکست ناپذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: این هفته به مناسبت ارتحال علامه طباطبایی صاحب کتاب المیزان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی بسیار اهمیت دارد اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما به کتابخوانی کمتر توجه می‌شود به طوری که میانگین مطالعه در سال گذشته از ۲۴ ساعت فقط ۴ دقیقه مطالعه را به خود اختصاص داده شده است.

وی افزود: جوانان و نوجوان وقت خود را به بطالت نگذرانند، کتابخانه‌ها هم باید مجهز شوند، در شهر ما مهمترین کتابخانه مربوط به کتابخانه امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(علیه‌السلام) می‌باشد.

خطیب نماز جمعه طبس در خصوص اتفاقاتی که در فرانسه رخ داده است گفت: گروه داعش که به وسیله خودشان تجهیز شدند اکنون به جان خودشان افتاده است.

وی تاکید کرد: هر کس ظالمی را بر ظلمی کمک کند آن ظالم به جان خودش می افتد و امروز سگ هار پاچه صاحبش را گرفته است و باز هم آن‌ها از این حادثه استفاده میکنند و میگویند داعش مسلمان هستند و آن را به گردن مسلمان‌ها انداختند و اسلام هراسی میکنند.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به ولادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) گفت: روز گذشته همزمان بود با ولادت امام هفتم مصادف با هفتم صفر سال ۱۲۸ هجری شمسی بود.

وی گفت: مادر ایشان آنقدر با عظمت بودند که امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمودند: «ملائکه از ایشان محافظت میکردند» آنقدر پاکدامن بودند که به نام حمیده مصفا شناخته شدند.

وی افزود: از نظر علمی به حدی بودند که زنانی که از لحاظ شرعی و فقهی سوال داشتند امام صادق(علیه‌السلام) آنان را به حمیده مصفا ارجاع می‌دادند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا حرکت می‌کنند و این حرکت مردم بسیج عمومی است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ میلیون زائر در روز اربعین در کربلا بودند و این همان اعتقادات ایمانی است.

شایان ذکر است حلقه‌های صالحین از پایگاه‌های مختلف بسیج قبل از نماز جمعه در مسجد جامع برگزار شده بود و به صورت نمادین به مناسبت هفته بسیج در نماز جمعه شرکت کردند.

برپایی ایستگاه سلامت و نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی نیز از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه مراسم نماز جمعه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار