رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه برای رفع بی‌سوادی در استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش و پرورش منعقد شده که برای رفع بی‌سوادی 500 نفر آموزش‌های لازم فرا گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۵۹۷۰۳۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ ذوالفقار عباسی‌فرد صبح امروز در نشست با مسؤولان و فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته که یکی از ثمرات بسیج، بسیج سازندگی است.

وی رسیدگی به نقاط محروم و روستایی را از اهداف فعالیت‌های بسیج سازندگی دانست و گفت: فعالیت این نهاد در نقاط محروم و روستایی دارای آثار و برکاتی برای مردم است که در قالب طرح‌های مختلف اجرایی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد اردوهای جهادی است گفت: حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی انجام می‌شود که در این راستا 200 گروه جهادی شناسنامه‌دار به نقاط محروم خدمات رسانی می‌کنند.

عباسی‌فرد با اشاره به اینکه 15 هزار نفر نیروی تخصصی عضو اردوهای جهادی هستند بیان کرد: 15 هزار نفر در روستاها و نقاط محروم و کم‌برخوردار به مردم  در قالب اردوهای جهادی خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات پزشکی اردوهای جهادی افزود: سالانه حداقل 200 تیم پزشکی به نقاط دور افتاده و محروم استان بوشهر برای ارائه خدمات درمانی اعزام می‌شوند.

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به اینکه سالانه حداقل سه بیمارستان صحرایی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود گفت: طرح هجرت 3 از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است که در این حوزه سالانه 250 مدرسه با حضور بیش از 3 هزارنفر مرمت و بازسازی می‌شود.

عباسی‌فرد با اشاره به رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج تصریح کرد: در اجرای این طرح با مشارکت کمیته امداد استان بوشهر سالانه 5 میلیارد ریال به این افراد، کودکان ایتام و بی‌سرپرستان استان بوشهر پرداخت می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه برای رفع بی‌سوادی در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش و پرورش منعقد شده که برای رفع بی‌سوادی 500 نفر آموزش‌های لازم فرا گرفته‌اند.

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر بیان کرد: از سال 1390 تاکنون 451 پروژه با اعتبار 200 میلیارد ریال در قالب موافقت‌نامه‌هایی اجرا شده که نقش مهمی در تامین نیازهای مردم مناطق محروم و روستایی استان بوشهر داشته است.

عباسی‌فرد با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر 200 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به متقاضیان اجرای این طرح‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با کارمزد بین 16 تا 18 درصد پرداخت می‌شود افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ضمن اینکه کوچک و متوسط هستند بر اساس شرایط اقلیمی و بوم‌زیستی نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود.

ارسال نظرات