خبرهای داغ:
مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان گفت: در روز 24آبان که عضویت رایگان در کتابخانه ها اعلام شده 20هزار متقاضی در کتابخانه های شهرستان عضویت پیدا کرده اند و این خلا جبران شد.
کد خبر: ۸۵۹۶۹۶۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

علی اکبر طاهرخانی مسئول اداره کتابخانه های شهرستان تاکستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج تاکستان عنوان کرد: این شهرستان دارای 7کتابخانه ی عمومی است که دو مرکز در خود شهر تاکستان 5کتابخانه در بخش وجود دارد که یک باب در اسفرورین، خرمدشت و ضیاء آباد کتابخانه های شهری و فارسجسن و شهید ثالث یحیی آباد که مجموعا 80000هشت هزار جلد کتاب داریم که 108هزار عنوان کتاب در کل کتابخانه های ما است که روزانه استفاده می شود.

طاهرخانی گفت: شیف کتابخانه ها شهری به صورت دو شیف می باشد، 8900نفر عضو داشتیم که متاسفانه از تابستان امسال ریزش داشته ایم و به دنبال دلیل هستم مه خوشبختانه در هفته کتابخوانی این مشکل رفع شده و جبران شده در روز24آبان 20هزار نفر عضور کتابخانه های شهرستان شدند

وی با بیان اینکه فقط کار کتابخانه ها فقط دادن و گرفتن کتاب نیست تصریح کرد:این اداره با برگزاری نسشت کتابخوان با هدف معرفی کتاب های برتر توسط 12 نفر از نویسندگان شهرستان و هر نفر 7دقیقه کتاب را مورد بررسی قرار دهند اجرا شده است.

این مسئول ادامه داد:دیدار و ملاقات با فرماندارشهرستان ودیدار با نماینده شهرستان و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به همراه کتابداران و اعضای انجمن، برگزاری مسابقات ساخت ماکت کتابخانه های شهر، تشویق عضوهای برتر،رونمایی از کتاب آبی ترین عشق، تجلیل از پیشکسوتان و نویسندگان و مشاهیر شهرستان نیز از جمله برنامه های این اداره طی هفته کتابخوانی بوده است.

طاهرخانی در پاسخ به سوال خبرنگار که چه کتبی در شهرستان پر مخاطب هستند افزود: بیسشترین عضویت های شهرستان را خانم ها تشکیل می دهند و خانم ها رمان جزو پر مخاطب ترین ها هستندو تاریخ و روانشناسی و هم جزو پر مخاطب ترین ها است.

وی با بیان اینکه فعالیت گسترده جوانان در فضای مجازی و کاهش سرانه مطالعه در کشور افزود: متاسفانه شبکه اجتماعی روزانه عضو گیری های گسترده ای دارند اما جایگاه کتاب مشخص است، امواجی از موبایل ساطع می شود بیسار مضر و خطرناک است و فضای مجازی جایگزینی برای کتاب نیست.

مسئول اداره کتابخانه های شهرستان تصریح کرد: کشور مانند ژاپن که بزرگ ترین سازنده نرم افزار سخت و افزار دردنیا است اما سرانه بیسترین مطالعه را در دنیا دارد، امیدواریم مسئولین فکری برای که از وضعیت بحرانی کنونی خارج نشویم

طاهرخانی گفت: ماسفانه آمار دقیقی از شعراو نویسندگان بومی شهرستان نداریم ولی حدود 200نفر در حال حاضر در شهرستان حضور فرهنگی دارند که باید موردحمایت قرار بگیرند.

طاهرخانی در پایان دلیل عدم استقبال مردم از کتابخانه ها رو به روز نبودن کتاب ها دانست و افزود: ، کتاب های ورودی باید پاسخگوی نیاز مردم باشد ، وضعیت ارسال کتاب به کتابخانه ها درجه بندی شده است و و طبق نیاز شهرستان ارستل نمی شودمشکل اساسی کتابخانه ها منابع مالی است و در حال حاضر ما منابع برای خرید کتاب نداریم که برای این موضوع اعتبار جداگانه ای در نظر گرفته شود.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها