به مناسبت هفته بسیج

زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شهرستان بهاباد نواخته شد

همزمان با سومین روز از هفته بسیج در آئینی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد زنگ ایثار و مقاومت به صورت نمادین در دبیرستان دوره اول امینی شهرستان بهاباد نواخته شد.
کد خبر: ۸۵۹۶۸۹۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: همزمان با سومین روز از هفته گرامی داشت بسیج صبح امروز در مراسمی با حضور  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مدیران مدارس و مسئولین زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان دوره اول امینی شهرستان بهاباد نواخته شد و با نواخته شدن این زنگ دانش آموزان هفته بسیج را گرامی داشتند.

در آیین نمادین نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار که صبح امروز  در دبیرستان دوره اول امینی بهاباد برگزار شد، دانش آموزان و مسوولین این شهرستان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و بر ادامه راه آنها تأکید کردند.

در این آئین سرگرد پاسدار احمد حاجی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در سخنانی ضمن تبریک هفته گرامی داشت بسیج و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به نقش بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز به برکت ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام، دانش آموزان ایران اسلامی توانسته اند مدارج عالی علمی را طی نموده و به پیشرفت های عظیمی در علوم مختلف دست یابند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد افزود: دانش آموزان باید با شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی آنان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند تا قدردان نعمتی که به واسطه خون آنان به دست آمده، باشند.

وی گفت: دانش آموزان باید شهیدان را به عنوان الگوی عملی خود در زندگی قرار داده و با عمل نمودن به وظیفه خود که همان درس خواندن است، به هدف شهیدان که همان ارتقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دست یابند. 

وی در این آئین با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی در 5 اذر 58 برای تشکیل بسیج مستضعفین  اظهار کرد: بسیج مدرسه عشق است، بسیج مکتب شاهدان و شهیدان گمنام است  که این از جمله تعابیر بی نظیر امام نسبت به بسیج است.

وی با اشاره به ویژگی های بسیج افزود: ولایت پذیری، تکلیف گرایی و اخلاص از جمله ویژگیهای بسیجیان است، نیروهای بسیجی با حضور در هشت سال دفاع مقدس، سرنوشت جنگ و نبرد را به نفع کشور تغییر دادند و برای اولین بار درقرن های اخیر در یک جنگ، دشمنان نتوانستند حتی یک وجب  از خاک کشورمان را به تصرف درآورند.

در پایان زنگ مقاومت و ایثار نواخته شد و دانش آموزان هفته بسیج را گرامی داشتند

 

ارسال نظرات