فرمانده سپاه ناحیه چناران در گفتگو با "بسیج":

برگزاری 180 عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح شهرستان/ اقدامات فرهنگی بسیج ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی را زنده نگه داشت

فرمانده سپاه ناحیه چناران از برگزاری 180 عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۶۸۵۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

سرهنگ پاسدار آذرکیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص برنامه های هفته بسیج سپاه این شهرستان، ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: برنامه های هفته بسیج، با شرکت بسیجیان و حضور گسترده آنان در نماز جمعه شروع شد و تا پنج آذر ماه، روز تشکیل بسیج مستضعفین ادامه خوهد داشت.

وی ادامه داد: با آغاز هفته بسیج، وارد ۳۷ امین سال روییدن این شجره طیبه در بستر قلب های با ایمان امت اسلامی خواهیم شد.

آذرکیش اظهار داشت: گزارش بسیج در قلب همه ملت ما بوده و در خاطره تک تک مردم وجود دارد؛ از هر محله ای که می گذریم نام شهید، جانباز و آزاده ای وجود دارد که این ها گزارش های بسیج اند.

فرمانده سپاه ناحیه چناران تصریح کرد: اگر امروز بیداری ملت را شهاد هستیم، این بیداری مرهون همین فداکاری ها در عرصه جهاد نظامی و فرهنگی بسیجیان است.

وی در ادامه بیان داشت: از نظر کار فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، کارهایی عظیمی از سوی بسیجیان انجام شده است. آنها با حرکت های فرهنگی بزرگی همچون کاروان راهیان نور، یادواره های شهدا، هیئت های رزمندگان اسلام، انتشار کتابهای شهدا و … موج بیداری را در میان ملت به راه انداخته اند. کاروان های شهدای بسیجی که از جبهه ها برگشتند و مفقودینی که گروه های تفحص بسیجی آن ها را یافتند و به ملت برگرداندند، موجی از بیداری ، معرفت و بصیرت را در میان مردم ایجاد کرده است و ارزش ها را این حرکت های بزرگ فرهنگی زنده نگه داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه چناران اظهار داشت: امروز دیگر میدان مین نیست که برویم و بخواهیم راه را برای رزمندگان باز کنیم اینجا دیگر خط آتشی نیست که زیر آتش تیربارها عاشقانه جلو برویم. در اینجا عشق و ایثار و فداکاری باید بیاید و در حوزه فناوری و علم و سازندگی و جهاد فرهنگی و علمی و همچنین در حوزه تهذیب بکار گرفته شود. باید به جهانیان اثبات کنیم که اسلام هم دین مبارزه با ظلم است و هم دین تعالی بخش جامعه.

آذر کیش در ادامه به برنامه های مهم انجام شده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چناران طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی با سه ویژگی مومن، انقلابی و و ولایت محور، با محوریت شجره طیبه صالحین نمونه ای از این برنامه ها است که برای تحقق آن قریب به ۵۰۰ حلقه صالحین در سطح پایگاه های مقاومت، فعالیت می کنند و در آن موضوعات فرهنگی ، اقتصادی اجتماعی و سیاسی را تخصصی بررسی می کنند. این حلقه ها در مدارس مساجد و پایگاه های مقاومت و مساجد سطح شهر و روستا تشکیل می شود.

وی در ادامه به فعالیت های بسیج سازندگی شهرستان چناران اشهاره کرد و اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی وام هایی داده شده در شش ماهه اول امسال ۴۰۵ میلیون تومان برای ۴۸ نفر و وام های اشتغال به صورت قرض الحسنه و عقود به مبلغ ۹۵ میلیون تتومان شغل ایجاد شده در دو عرصه ۸۵ نفر، ارائه وام های بلاعوض به نیازمندان بسیجی و غیر بسیجی از محل کمک های مردمی در ۱۵ مورد، برگزاری کلاس های مهارتی و فنی و حرفه ای در عرصه اقتصاد مقاومتی شامل دامداری ، پرورش قارچ ، زنبور داری ، پرورش مرغ بومی و .. به تعداد ۷۰۰ نفر و صدور گواهی مهارت توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان خراسان نمونه ای از این فعالیت های انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در ۱۵ مورد و با حضور هزار و ۸۰۰ نفر شرکت کننده، معرفی افراد جهت اشتغال در نهاد ها، ادارات و شرکت ها ۱۵ نفر، در بعد تفاهم نامه ها و همکاری با ادارات و نهاد های شهرستان به خصوص کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش تفاهم نامه هایی امضاء شده و اقداماتی صورت گرفته است.

آذرکیش به دیگر فعالیت های انجام شده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چناران اشاره کرد: تهیه جهیزیه در ۲۷ مورد به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ، تهیه سبد کالا و ارائه به محرومین در بیش از ۵۰۰ مورد به ارزش ۷۵ میلیون تومان ، تهیه و توزیع غذای گرم و سفره افطاری در ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار پرس بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان ، طرح حامی و حمایت از کودکان یتمی در ۳۰ مورد که ماهانه به حساب هرنفر آنها ۳۰ هزار تومان واریز می شود، برگزاری اردوهای یک روزه به صورت حلقه ای به روستاهای محروم در بحث جمع آوری محصولات کشاورزی مثل گوجه، زعفران، محصولات سردرختی و امورات فرهنگی تعداد ۱۸۲۰ نفر ، برگزاری اردوهای هفت روزه محلات در عرصه های بهداشت و سلامت ، دامپزشکی ، کشاورزی ، منابع طبیعی، بهسازی و زیباسازی مدارس، فنی حرفه ای، خدمات رسانی، قرآنی، احکام ،شعر وسرود و سایر عرصه ها در چهار روستا به تعداد ۷۰۰ نفر روز، برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش آموزی در عرصه بهسازی و زیبا سازی مدارس، نقاشی و خطاطی، جوشکاری و بنایی تعداد ۱۵۰ نفر اردو ۱۵۰۰ نفر روز ، اردوهای سه روزه متخصصین کشاورزی در عرصه های کشاورزی و همگام با کشاورز در بحث زراعت باغات و دامپزشکی ۳۵ نفر ارود ۱۵۰ نفر روز ، برگزاری همایش های سبک زندگی اسلامی و افزایش موالید ۲۵ مورد با دو هزار ۹۰۰ نفر شرکت کننده، برگزاری کلاس های مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد، کلاسهای قرآنی و احکام در پایگاه های محلات و اقشار ۸۰ دوره با پنج هزار و ۸۰۰ نفر شرکت کننده .

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت چناران بیان داشت: همکاری در جمع آوری فطریه، جشن عاطفه ها و کمک به جبهه مقاومت تعداد ۳۵ نفر از بسیجیان مبلغ ۸۰ میلیون تومان و در کل طرح ها و وام های اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی بیش از ۹۹۲ میلیون تومان هزینه ریالی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ایجاد آمادگی دفاعی در بسیجیان برای مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت که برای تحقق این برنامه آموزش های عمومی بسیج آموزش های سه گانه آمادگی دفاعی در مدارس آموزش تکمیلی بسیجیان توسط گردان امام حسین علیه السلام آموزش حفظ و انسجام گردان های بیت المقدس که در سال جاری انجام شده و تا پایان سال رزمایش دو روزه گردان های بیت المقدس را انشاالله برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: راه اندازی گشت های عملیاتی بسیج در سطح شهرستان که طبق گزارشات نیروی انتظامی در سه ماهه اول امسال شاهد کاهش ۳۵ درصدی سرقت در سطح شهرستان بوده ایم، همکاری با دستگاه های مهم دولتی در امور مختلف مثل مسائل امنیتی، امدادی و محرومیت زدایی که جهت تحقق این برنامه ها، تفاهم نامه هایی با ادارات مختلف امضا نموده ایم و سایر برنامه ها و ماموریت هایی که در سال جاری انجام شده است تنها نمونه ای از فعالیت های انجام شده بسیج چناران می باشد.

آذرکیش خاطر نشان کرد: انشاالله امسال قریب به ۱۸۰ برنامه در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت شهرستان در هفته بسیج برگزار می شود که اهم این برنامه ها عبارتند از: برنامه میقات الصالحین، قبل از شروع نماز جمعه با حضور گسترده بسیجیان در میقاتگاه نماز جمعه ، اجتماع بزرگ بسیجیان در روز پنجشنبه ، پنج آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی( ره ) در مصلی نماز جمعه و برگزاری یادواره شهدای گمنام و شهدای شهرستان در روز یک شنبه، یکم آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد امام رضا (ع) با حضور معاون محترم راهبردی کل نیروهای مسلح ، برادر جانباز سردار قیاسی برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح چندین پروژه اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف و همچنین افتتاح چندین پایگاه مقاومت بسیج، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح شهرستان، سرکشی از خانواده های معظم شهدا و عطر افشانی مزار شهدا در روز پنج آذر ساعت ۱۴، اعزام بسیجیان در قالب حلقه های صالحین به اردوهای استانی، ویزیت رایگان بسیجیان در بیمارستان ثامن الائمه روز ۵ آذر در قبال ارائه کارت عضویت از دیگر برنامه هایی است که به حول و قوه الهی در این هفته برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها