فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: تفکر بسیجی امروز فراتر از مرزهای ایران رفته و مردمان کشورهای عراق و سوریه با تشکیل بسیج و نیروهای بسیجی توانسته‌اند بر دشمنان خود پیروز شوند.
کد خبر: ۸۵۹۶۷۰۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

به خبرگزاری بسیج; سرهنگ پاسدار علی آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران به مناسبت هفته بسیج در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: حضرت امام راحل در روز پنجم آذر سال 58 فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند اما در حقیقت امام راحل از سالهای 42 و 43 بذر بسیج را در سراسر کشور کاشتند.

وی با اشاره به علت نام گذاری هفته بسیج از سوی امام خمینی(ره) افزود: به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست استکبار جهاني و منافع آنها در ايران، توطئه‌ها و فتنه‌هاي شياطين عليه ايران روز به روز گسترش يافت که در چنين شرايطي امام خميني در پنجم آذر 1358، فرمان تشکيل بسيج را صادر کردند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران تصریح کرد: اولین تجربه عملی بسیج یاری رساندن به سپاه و کمیته انقلاب جهت خنثی کردن شورش های گروهک های خودمختار در سراسر کشور بود و همچنین با هجوم رژیم بعث عراق به مرزهای کشور با حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل به عنوان دومین تجربه این لشکر مخلص الهی در دفتر تاریخ انقلاب به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به نقش سازنده و راهگشای بسیج در تمامی عرصه های انقلاب عنوان کرد: بسیج سازندگی با خدمات و فعالیت های خود در راستای محرومیت سازی و ایجاد نشاط و امید در بین محرومان اقدامات بسیار مناسب و موثری انجام داده است.

سرهنگ آبدونی با اشاره به طراحی فتنه نفوذ از سوی دشمنان به ویژه آمریکا در کشور خاطر نشان کرد: پس از حوادث 11 سپتامبر در آمریکا، آمریکا چندین کشور را بعنوان محور شرارت اعلام نمود که به این بهانه به عراق و افغانستان حمله کرد و این کشورها را اشغال کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت هدف اصلی آمریکا از حمله به عراق و افغانستان و تشکیل گروهک داعش در منطقه خاورمیانه ابتدا تضعیف محور مقاومت و سپس ضربه زدن به ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران افزود: بعد از حمله آمریکا به عراق و افغانستان هزینه های مالی بسیاری سنگینی براین کشور وارد آمد که بعد از این اتفاق، آمریکا استراتژی خود رابه سمت جنگ فرهنگی و مذهبی و سیاسی در منطقه خاورمیانه کشاند.

وی با اشاره به لزوم داشتن بصیرت و آگاهی در مقابل دشمنان نظام از سوی مردم به ویژه بسیجیان، گفت: راهکار اصلی مقابله با نفوذ فرهنگی غرب به ویژه آمریکا در کشور، تحکیم پایه های انقلاب و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و لزوم حفظ وحدت و انسجام بین ملت است.

سرهنگ آبدونی با اشاره به خدمات و فعالیت های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران در محرومیت زدایی اظهار کرد: پرداخت وام های خوداشتغالی، راه سازی و بهسازی مسیر مناطق دورافتاده، ایجاد مراکز درمانی، ساخت حسینیه و مساجد و ... از جمله اقدامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با بیان اینکه تشکیل بسیج مردمی در کشورهای عراق و سوریه نشأت گرفته از حرکت عظیم و مردمی بسیج به رهبری امام راحل است ابراز کرد: امروز به لطف وجود رهبری آگاه و فرزانه امام خامنه ای و خون شهدا مرزهای انقلاب اسلامی ایران فراتر از منطقه کشیده شده است به طوری که مرزهای ایران اسلامی تا آمریکای جنوبی رسیده است.


ارسال نظرات