حجت الاسلام سید جواد سلیمانی گفت:هدف آمریکاییها و اروپاییها از تشکیل داعش این بود تا اسلام را خشن و خشونت طلب نشان دهند که حالا دامن گیر خودشان شده است.
کد خبر: ۸۵۹۶۶۸۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: خطیب جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت هفته بسیج و سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی مبنی تشکیل بسیج مستضعفین گفت : این فرمان حاصل ژرف نگری و نگاه عمیق حضرت امام خمینی( ره) به مسائل انقلاب ونظام بود .

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد وظایف بسیج گفت:  بسیج باید راه های نفوذی دشمن و آسیب ها اجتماعی را شناسایی کند وبا آن مبارزه کند. بسیج باید به دولت در راستای اقتصاد مقاومتی گام بر داردو قشر آسیب پذیر جامعه را شناسی کند وبرای خود کفایی آنها حرکت کند.

حجت السلام سلیمانی تعدادی از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در جمع استاید و روسای دانشگاه کشور و وزیر علوم را چنین بیان کرد : ایشان فرمودند : علم مهمترین ابزار پیشرفت جامعه اسلامی است .هر جامعه که از نظر علمی رشد کند بالند می شود. باید تلاش کنیم نسل جوان از نظر علمی ارتقا پیدا کنند . اگر جوانان از نظر علمی خوب تربیت کنیم خوب بهره می بریم وگرنه نسل های آینده زیان می بیند.

خطیب جمعه بافق در ادامه بیانات خود گفت : در زمان قاچار وپهلوی دانشگاه ها تحت تاثیر غرب بود و هرچه می خواستند  به ما دیکته می کردند و برای اهداف خود بهره می بردند به همین دلایل نتوانستند از نظر علمی بدرخشند.

 وی در مورد دیگر بیانات مقام معظم رهبری گفت : مسئولین باید گزارش صحیح ارائه دهند و نیاز جامعه و هدف و علومی که نیاز است شناسایی شود. باید افراد تحصیل کرده در تمام رده ها از آنها استفاده شود.

 حجت الاسلام سلیمانی در مورد جریانات اخیر که توسط گروه داعش در فرانسه اتفاق افتاد اظهار کرد : این گروه ها را اورپاییها وآمریکا با کمک بعضی از کشورها عربی تشکیل دادند . حالا این گروه بلای جانشان شده است .در یک حمله ترویستی در چندین نقطه فرانسه تعداد ۱۰۰ نفر کشته وتعدا هم زخمی شدند . هدف آنها از تشکیل این گروه ها این بود تا اسلام را خشن وخشونت طلب نشان دهند حالا دامن گیر خودشان شده است.

وی در آخر سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر استاد اخلاق وفقیه نستوه آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی گرامی داشت وافزود: ایشان در طول سالها شاگردان زیادی تربیت کرد که از بزرگان وعلمای شیعه هستند.

 

ارسال نظرات