فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج مجاهد است اما بی انضباط، افراطی و سیاسی کار و علم زده نیست.
کد خبر: ۸۵۹۶۶۵۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :سردارسرتیپ دوم پاسدار  حسین معروفی در بین الصلاتین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن گرامی داشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ، آرمان و یک جریان پیشبرنده ی برگرفته از فرهنگ علوی و نهضت عاشورایی است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج جمع فداکاری از مردم برای مردم است افزود: بسیج به معنای حضور در تمام عرصه های علم، هنر، سازندگی، سیاست، تولید و فناوری است.

وی بسیج را حرکتی مردمی دانست و بیان داشت: بسیج مجاهد است اما بی انضباط، افراطی و سیاست زده و علم زده نیست.

سردار معروفی فعالیت در عرصه های فرهنگی، تربیتی، تبلیغی و محرومیت زدایی را از محورهای اصلی بسیج برشمرد و تاکید کرد: سه کار فرهنگی بسیج شامل راهیان نور، شجره طیبه صالحین و اردوهای جهادی همیشه مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است.

وی جهاد فرهنگی بسیج را آگاهی و بصیرت افزایی خواند و افزود: هدایت افکار عمومی نسبت به ماهیت و تهدیدات نرم دشمن، برنامه های روشنگری و تبیین آسیب ها، تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی، حفظ اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت، تبیین و زنده نگه داشتن روحیه استکبار ستیزی به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی از دیگر برنامه های بسیج است.

وی اردوهای راهیان نور را یک حرکت غنی فرهنگی دانست و تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا، کنگره شهدا، برگزاری جشنواره ها، بازسازی واقعه غدیر و ... از دیگر فعالیت های بسیج در عرصه فرهنگی است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از وجود 12 هزار و 138 حلقه صالحین خبر داد و گفت: بیش از 4 هزار نفر این حلقه ها خواهر وبیش از  7 هزار بردار،  49.22 اهل سنت و 50.78 شیعه در چهار محور تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی بدون کوچکترین تاثیرگذاری سیاسی مشغول فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات رسانی به مردم محروم استان خبر داد و خاطر نشان کرد: امروز در سیستان و بلوچستان 296 گروه جهادی بومی وجود دارد که70 گروه آنها دانشجو، 6 گروه مداحان، 30 گروه دانش آموزان، 30 گروه طلاب شیعه و سنی و 60 گروه بسیجیان محلات هستند.

وی افزود: از این جمعیت 60 درصد خواهران و برداران اهل سنت و 40 درصد برداران و خواهران اهل تشیع هستند.

وی تاکید کرد: در عرصه ی ریشه کنی بی سوادی؛ استان سیستان و بلوچستان با 10 هزار سهمیه ابلاغی 2 هزار نفر را تا پایان سال به نتیجه خواهد رساند.

وی گفت: تا کنون 1130 پروژه محرومیت زدایی در سطح استان افتتاح شده است و در هفته بسیج نیز 88 پروژه دیگر افتتاح خواهد شد و 80 تیم پزشکی درمانی به مناطق محروم برای کمک رسانی اعزام خواهند شد.

وی از افتتاح بیمارستان صحرایی در سیستان خبر داد و افزود: سپاه سیستان وبلوچستان تنها سپاهیست که بیمارستان های صحرایی با سازه های دقیق و تخصصی را از آن خود کرده است.

وی از اعطای 23 میلیارد تومان وام قرض الحسنه 4 درصد به بسیجیان خبر داد و توضیح داد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر درون و توانمندیهای بومی است.

سردار معروفی از وجود 680 هزار نفر بسیجی سازمان یافته در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از این تعداد  440هزار نفر بردار و 240 هزار نفر خواهر هستند.

وی در پایان از وجود سه قرارگاه عملیاتی رزمی بسیج  شامل امام حسین(ع)، امام هادی(ع)، امام علی(ع) و همچنین گردانهای خواهران خبر داد.

ارسال نظرات