به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه با اعضای شورای شهر دیدار کرد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اعضای شورای شهر و شهردار، دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۵۹۶۶۳۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، رئیس شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: بحث فرهنگ و تأثیر کتابخوانی و جایگاه آن در بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین ابزارهای رشد یک جامعه دانست.

محمود فلاحزاده افزود: همدلی و همراهی مسئولین شهرستان گام بسیار مهمی در راستای حل مشکلات کتابخانه های شهرستان است.

وی خواستار پرداخت به موقع سهم نیم درصد از درآمد شهرداری و معوقه های آن شدو گفت :بهترین راه کمک به کتابخانه ها وصول سهم 5% جهت رفع مشکلات عدیده مالی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دانست.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهرقول مساعد جهت هر گونه همکاری فرهنگی را با اداره کتابخانه های عمومی جهت پرداخت سهم نیم درصد توسط شهرداری در موعد مقرر به اداره کتابخانه های عمومی را دادند.

قاسم برزگر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه در ادامه جلسه به ارائه گزارشی در زمینه فعالیت های این اداره در سالجاری پرداخت و گفت: در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر تشکر از زحمات مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران در سراسر کشور و تكريم کتاب و کتابخوانی ، (هفته کتاب و کتاب خوانی ) بيست و سومين دوره گراميداشت تكريم مقام كتابداران و ترويج گفتمان كتابخواني، در سطح شهرستان ابرکوه انشالله با مساعدت ادارات فرهنگی ، فرمانداری محترم، شهردرای ها برنامه هایی انجام می شود.

وی فعالیت هایی را که در این همایش صورت می گیرد اینگونه عنوان کرد: برگزاري مسابقات فرهنگي (مكتوب، آنلاين و ...)، برگزاري نشست هاي كتاب خوان ( بزرگسال - كودك و نوجوان)، برنامه¬ريزي به منظور اهداي كتاب از سوي خيرين در هفتة كتاب به كتابخانه¬ها، ثبت نام رايگان از مراجعين حضوري به كتابخانه ها در روز 24 آبان ماه ، تقدیر از فعالین برگزاری نمایشگاه کتاب و تقدیر از خبرنگاران و و خیرین فرهنگی، برگزاری نمایشگاه کتاب در طول این هفته در کتابخانه های عمومی شهرستان، برگزاری دومین نمایشگاه کتابهای نویسندگان ابرکوهی، حضور در مدارس و اهداء کتاب به دانش آموزان، برگزاری کلاس های قصه گویی و برنامه های فرهنگی و آموزشی کودکان در کتابخانه های عمومی می باشد.

در پایان رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه ضمن تشکر از همه اعضای شورای شهر و شهردار، خواستار حمایت همه جانبه به بحث کتاب و کتابخوانی جهت ارتقاء مطالعه مفید در سطح شهرستان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار