آیت الله اعرافی با اشاره به اينكه انديشه تكفيري و تروريستي در خود عربستان و زير سايه امريكا پايه ريزي شده است يادآور شد: آل سعود مورد حمايت غرب است و اسرائيل دست پرورده خود غرب است كه با پرورش تروريست در منطقه به دنبال قتل و غارت در سوريه و يمن و عراق هستند و حتي با روسيه كه براي منافع خود در سوريه با مخالفان سوريه مي جنگد مخالفت مي كنند.
کد خبر: ۸۵۹۶۶۳۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،آیت الله اعرافیبا اشاره به حوادث تروريستي تكفيري در سوريه ، لبنان ، عراق ، يمن ، ليبي و اخيرا در پاريس اظهار داشت : تحليل خوشبينانه در اين حوادث اين است كه غربي ها و مستكبرين خودشان اين گروه هاي تروريستي را پرورش دادند و در جاهايي از اينها حمايت كردند اما فكر نكردند اين حركت هاي ترويستي روزي به خودشان بر مي گردد و بلاي جانشان مي شود.

حضرت آيت الله اعرافي تصريح كرد: اما تفسير بدبينانه كه واقع بينانه است اين است كه همه اين حركت هاي تروريستي حتي در فرانسه ، نقشه هاي پشت صحنه صهيونيست هاست تا امت اسلام را دچار تفرق و آشفتگي و چهره اسلام را با اين حركت ها در غرب مخدوش كنند.

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه بيش از ۶ ميليون مسلمان در فرانسه زندگي مي كنند و اسلام چهره نوراني و روبه جلو در غرب دارد گفت : استكبار و صهيونيست مي خواهند با اين حركت هاي ترويستي تكفيري اقبال اسلام در اروپا و امريكا را از بين ببرند.

وی با تاكيد بر اينكه استكبار و صهيونيست از آدمهاي خام و كم مايه در قالب شعارهاي مذهبي و انحرافي استفاده مي كنند افزود : اما فكر آخر قصه را نكردند كه روزي اين آدمهاي نادان به سراغ خود آنها خواهند رفت .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگيبا بيان ايننكه امريكا و غرب سابقه حمايت از تروريست دارند گفت: ملت ما ۱۷ هزار شهيد ترور به دست منافقين در ايران دارد كه اين منافقين زير سايه امريكا و غرب در عراق بودند و امروز هم در اروپا و غرب زندگي مي كنند .

حضرت آيت الله اعرافي با تاكيد بر اينكه امريكا و غرب سرچشمه فساد و ترور هستند تاكيد كرد: مبادا در مقابل دشمنان ساده انديشي كنيم چرا كه گاها مسئولين و كساني چنان حرف مي زنند كه گويا همه چيز عوض شده است .

خطيب جمعه ميبد خاطرنشان كرد : ما در برابر دشمنان غدار قرار داريم و هوشمندي ، آگاهي ، بيداري و تقويت روحيه بسيج در جامعه وظيفه ماست.

وی تصريح كرد: دشمنان بدانند اين ملت در انتخابات و در همه صحنه ها به فضل الهي پاي انقلاب و ارزشهاي اسلام خواهند ايستاد و با پيروي از رهبر معظم انقلاب اين مسير را ادامه خواهد داد و شما به فضل الهي در همه اين صحنه ها مايوس و نااميد خواهيد شد.

رئيس جامعه المصطفي العالميه با اشاره به رشد و گسترش جريان هاي تكفيري اظهار داشت: فاجعه خونبار منا ، كشتار مردم بي گناه در بحرين و سوريه و لبنان ، همه ريشه در تكفير و استبداد و وابسته به استكبار است .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه وقتي كه در اروپا خبري شود همه حساس اند ولي در كشورهاي ديگر هزاران نفر كشته مي شود گويا هيچ اتفاق نيافتاده است را نگاه نابرابري درجامعه امروز خواند و افزود : متاسفانه اين نگاه نابرابر گاهي در كشور هم وجود دارد و فكر مي كنيم كشته شدن يك اروپايي مهمتر از كشته شدن يك مسلمان شيعه در جاي جاي دنياست .

آيت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود هفته كتاب و كتابخواني را گرامي داشت و بر توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني تاكيد كرد.

امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به ابلاغ سياست هاي محيط زيست از سوي رهبر معظم انقلاب گفت : مقوله محيط زيست زندگي امروز و فرداي ماست و وظيفه اخلاقي ، ملي ، اسلامي و ديني همه ماست و باید روي مساله محيط زيست حساس باشيم.

خطيب جمعه ميبد افزود : بايد هم مسئولين و هم مردم در كنار هم منشور سياست هاي محيط را دنبال كنند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با گرامي داشت هفته ايمني راهها هم بيان كرد : همين امسال بيش از ۱۱ نفر در تصادفات فوت كردند و از سال ۹۰ تا امروز ۹۰ نفر در تصادفات جان خودشان را از دست دادند .

وی با بيان اينكه بي توجهي به قوانين راهنمايي و رانندگي جراحات و خسارت هاي فراوني را به خانواده ها وارد مي كند افزود : ما بايد مردمي باشيم كه پاي قوانين بايستيم و مسئولين هم وظايفي دارند كه بايد به آنها عمل كنند.

امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات شيواي خود با اشاره به توصيه هاي رهبر عظيم الشان انقلاب در خصوص دانشگاهها گفت : اميدواريم همه دانشگاهها و مراكز علمي ما به توصيه هاي علمي و فني و دانشي و فرهنگي رهبر معظم انقلاب توجه كنند .

آيت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود با گرامي داشت هفته بسيج و قدرداني از پايگاهها و حلقه هاي صالحين و بسيجيان افزود : به فضل الهي در همه قلمروها به طورخاص از فعاليتهاي علمي و فرهنگي بسيج در قالب حلقه هاي صالحين كه با ارقام و امار نسبتا خوب فعاليت هاي ارزنده در جريان است.

امام جمعه ميبد يادآور شد : هفته بسيج يادآور رشادت هاي بزرگ است كه امام در فرداي پيروزي انقلاب بنياد اين نهاد مردمي و ريشه دار و درخت تنومند انقلاب را نهادند.

خطيب جمعه ميبد افزود : هر چند درخت تنومندبسيج به امام بر مي گردد اما قبل از آنكه نام بسيج هم در كار باشد جريان بسيج كه جريان انقلاب اسلام و ارزشهاي متعالي اسلام است در تاريخ ما سابقه داشته است .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: از خرداد ۴۲ ملت ما با روحيه بسيجي و انقلابي وارد يك نهضت بزرگ شدند ؛ نهضتي كه امروز شاخ و برگ آن در عالم انتشار پيدا كرده است و اين درخت بسيج نه به اين نام اما با همين ويژگي ها در تاريخ عاشورايي ما دارد و عاشورا سرآغاز بسيج ما و كربلا نقطه شروع انقلاب و بسيج ماست.

رئيس جامعه المصطفي العالميه با تاكيد بر اينكه بسيج نام مقدس ، مدرسه اي نوراني و دانشگاهي سازنده است تصريح كرد: اين تجربه بايد صيانت و رشد كند .

وی خاطرنشان كرد : ويژگي بسيج اتصال به ارزشهاي اسلام و پيروي از ولايت و رهبري و فقيه جامع الشرايط است .

امام جمعه ميبد با تاكيد بر اينكه بسيج ريشه در اعتقادات ديني دارد و پايبند به ارزشهاي اخلاقي و الهي و متعهد به پيروي از رهبري و ولايت فقيه است با تاكيد بر صيانت از اين شجره طيبه گفت : بسيج بايد در همه طبقات و قشرهاي ما ريشه بدواند و تعالي و رشد پيدا كند .

حضرت آيت الله اعرافي با اشاره به اهميت و جايگاه بسيج در جامعه اسلامي ما افزود : فرهنگ انقلاب بايد در فضاي آموزش و پرورش ، دانشگاهها و حوزه هاي علميه به واسطه بسيج انتشار پيدا كند .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه بسيج حقيقتي است كه هميشه با نام بسيج همراه نيست تصريح كرد: ما همه كساني كه به اسلام و انقلاب اسلامي و ولايت الهي پايبند هستند آنها را بسيجي مي ناميم و ممكن است كسي وقتش اقتضا نكند كه كارت بسيجي داشته باشد اما ويژگي واقعي را دارد و نماد و پرچم بسيجي مايه افتخار همه ماست .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: بسيج تجربه اي است كه از دل انقلاب اسلامي جوشيد و اين تجربه ملت بزرگ ايران امروز تجربه اي بين المللي شده و به همه نقاط عالم انتقال پيدا كرده است.

آيت الله اعرافي تصريح كرد: امروز بسيج در قالب حزب الله ، انتفاضه و جريان هاي انقلابي در يمن و سوريه و نقاط مختلف عالم شكل گرفته و به سمت بسيج مستضعفين و صفوف به هم پيوسته مجاهدان در راه خدا در سراسر عالم در حال حركت است و اين نقطه قوت است.

خطيب جمعه ميبد گفت: شهدا و بسيجيان ما پيشگامان پايه ريزي يك تجربه انقلابي ريشه دار بودند كه اين تجربه امروز از مرزهاي ايران عبور كرده است.

وی افزود : امروز ارتش و سپاه ما با اتكا بر همين ملت بسيجي از منافع اسلام و انقلاب و ملي ما در سراسر جهان دفاع مي كنند و اين افتخار براي بسيج است كه امروز ارتش و سپاه ما با اتكا به بسيج در اين نيروي ملت ۵۰ كيلومتر آن طرف مرزها خط قرمز را براي داعش مشخص كردند.

امام جمعه ميبد با بيان اينكه انوار بسيج در عالم متجلي شده است تصريح كرد: مبادا اين تجربه را كم بگيريم و بايد با نگاه فراتر از نگاههاي سطحي و جناحي بينينم چرا كه جريان نوراني بسيج رود خروشان ، درياي مواج و مكتب انسان ساز است .

آيت الله اعرافي درگذشت مرحوم حجت الاسلام حاج شيخ حسن هدايي امام جمعه موقت ميبد را هم به نمازگزاران تسليت گفتند و افزودند : متاسفانه ديشب شخصيت بزرگ و ارزشمند روحاني جليل القدر را از دست داديم ؛ حجت الاسلام حاج شيخ حسن هدايي پيش از ۵۰ سال در خدمت مردم بودند ؛ شخصيتي با اخلاق با كرامت با فضيلت و انقلابي حاضر در صحنه هاي دفاع مقدس ، همراه انقلاب و يار و ياور مردم و در كنار رهبري بودند.

امام جمعه ميبد خاطرنشان كرد: حقيقتا مرحوم حجت الاسلام هدايي يك استاد تمام عيار ، روحاني در تراز بالا و ممتاز بودند و كمتر كسي قدر اين روحاني را دانست ؛ اين چهره نوراني و سرمايه گرانبها دوستي كه براي من يك دوست تمام عيار و نقطه اتكا بسيار خوب بود از دست داديم فقدان اين عالم بزرگوار را تسليت به پيشگاه حضرت ولي عصر ، رهبر معظم انقلاب و مردم شريف ميبد تسليت ميگويم و از همه دعوت مي كنم در تشيع پيكر اين عالم شركت كنند .


ارسال نظرات