امام جمعه آستارا با بیان اینکه بسیج نشات گرفته از نهضت و جریان کربلاست، گفت: این نهاد مردمی در هشت سال دفاع مقدس جانانه وارد میدان مبارزه با دشمنان و باطل شد و نگذاشت که ذره ای از خاک کشور به دست نااهلان بیافتد.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۵۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در خطبه های آیین عبادی وسیاسی نماز جمعه این شهر هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: بسیج نشات گرفته از نهضت و جریان کربلاست.

وی تصریح کرد: بسیج از حضرت امیر مومنان علی(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) الگو گرفته و  بسیجیان این را در عمل ثابت کرده اند.

امام جمعه آستارا بسیج هرجا که لازم شده و احساس تکلیف کرده وارد میدان شده است، گفت: این نهاد مردمی در هشت سال دفاع مقدس جانانه وارد میدان مبارزه با دشمنان و باطل شد و نگذاشت که ذره  ی از خاک کشور به دست نااهلان بیافتد.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند به دولت کمک کند و این تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید دولتمردان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده کنند.

وی ورود بسیج در تمامی عرصه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را موثر خواند و اذعان کرد: در شرایط کنونی مبارزه با نفوذ دشمن ، مبارزه با آسیب های اجتماعی و فرهنگی و کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله وظایف شاخص بسیج است.

خطیب نماز جمعه آستارا با اشاره به سالروز درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی گفت: این عالم ربانی مدافع انقلاب و نظام و رهبری بود.

حجت الاسلام حافظ  نیا با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین در سال ۳۷ هجری قمری، اضافه کرد: عمار یاسر نماد روشنگری و بصیرت است.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی دانشگاه ها بنا به تاکیدات رهبر انقلاب باید جدی باشد، افزود: اردوهای مختلط دانشجویان در سطح دانشگاه ها کار ضد فرهنگی است که اعتراض رهبر انقلاب را نیز در پی داشته است.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: مسئولیت دانشگاه های ما در قبال انجام درست کارهای فرهنگی بسیار سنگین و در عین حال حساس است.

امام جمعه آستارا به دغدغه های مقام معظم رهبری در مباحث علمی و فرهنگی در دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: این دغدغه ها و هشدارها را مسئولین دانشگاه ها باید جدی بگیرند.

وی با اشاره به حوادث تروریستی در لبنان و فرانسه اظهار کرد: عملیات تروریستی در هرجای دنیا که صورت گیرد، مذموم و ناپسند است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه هدف این گروه های تروریستی بد نشان دادن چهره اسلام است، افزود: ما نمازگزاران جمعه آستارا نیز اقدامات تروریستی اخیر را به ویژه در کشور لبنان که در خط مقاومت واقع شده، محکوم می کنیم.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه خیابان های فرانسه به پادگان نظامی تبدیل شده است، افزود: دولتمردان فرانسه و غربی باید منتظر حوادث دیگر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت کنونی کشور را مدیون سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش دانست و خاطرنشان کرد: انتظار از نیروی انتظامی این است با تهدید کنندگان فرهنگی جامعه و پدیده بدحجابی برخورد کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: کشورهای غربی در یک دوره ای خود اقدام به مسلح کردن تروریست ها کردند و امروز آتش آنها، دامن خودشان را گرفته است

ارسال نظرات