خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در نه ماهه اول سال 94 ، 19 هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام شده اند، گفت: در سال 94 برنامه حمايت از 700 كارگاه اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي را داریم.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۱۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد زهرایی در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج نقش اساسی و مهمی در ایجاد پروژه های اقتصاد مقاومتی دارد ، اظهارداشت: باید با فرهنگ سازی درست و خوب کاری کنیم که مردم به صورت خود جوش همان گونه که در برنامه های اعتقادی نقش بسزایی دارند؛ در حوزه اقتصاد نیز داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با اشاره به اینکه کمک خیرین در تولید می تواند کمک به اقتصاد مقاومتی باشد، ادامه داد: ما مردم را در مباحث اقتصادی به بازی نگرفتیم و مردم می توانند برای خود، خانواده و جامعه در عرصه اقتصادی موثر باشند.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی افزود: در سال مالی 93 ، تعداد 148 پروژه با اعتبار 5/32 میلیارد ریال و 38 پروژه محرومیت زدایی قرب کوثر با اعتبار 6 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

زهرایی با بیان اینکه در سال 1394 تاکنون تعداد 44 پروژه با اعتبار 9 میلیارد ریال ابلاغ شده است، ادامه داد: از ابتدای سال 94 به تعداد 427 روستا با جمعیت 16 هزار و 912خانوار حجم بالغ بر 293 هزار و 900 متر مکعب آب شرب بهداشتی آبرسانی سیار صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره اردوهای جهادی سال جاری عنوان کرد: در نه ماهه اول سال 94 ، 19 هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش اردوی های 7 روزه بسیج مساجد و محلات 47 گروه با حضور 640 نفراعزام شدند، ادامه داد: اردوی 10 تا 12 روزه دانشجویی، 61 گروه و 861 نفراعزام شدند.

زهرایی با بیان اینکه اردوی های جهادی یک روزه حلقه های صالحین 720 حلقه با حضور 14 هزار و 63 نفر کار خدمت رسانی انجام دادند، یادآورشد: اردوی 10 روزه هجرت دانش آموزی، مرمت و بازسازی 196 مدرسه 2 هزار و 937 نفر اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور نخبگان و دانشجویان گروه های جهادی میهمان و خارج از استان ادامه داد: اردوهای جهادی خارج از استان تعداد 8 گروه جهادی با حضور 477 نفر برای فعالیت در عرصه های آموزشی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی به محرومین و مناطق کمتر توسعه فعالیت انجام دادند.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به تسهیلات دریافت شده اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اين سازمان در سال 94 برنامه حمايت از 700 كارگاه اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي با اعتباري بالغ بر 110 ميليارد ريال را دارد.

وی ادامه داد: اين اعتبار شامل 76 هزار و 700 ميليون ريال در عرصه هاي ایجاد طرح‌هاي اقتصادمقاومتي ( آبزيان، قارچ‌خوراکي، ماکيان، اصلاح‌باغات، گياهان دارويي، کودزيستي، علوفه‌هاي هيدروپونيک، زنبورعسل، شتر، گاوميش و دام‌هاي چند قلوزا) می شود.

زهرایی افزود: اعتبار 33 هزار و 300 ميليون ريال در عرصه هاي راه اندازی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی (خشک کن، پودرکن، بسته‌بندي، روغن‌گيري، اسانس‌گيري، رب و عصاره، ترشي‌جات و شوري‌جات، فراوري لبنيات، مربا و شربت، گوهرتراشي، تبديل ضايعات کشاورزي به‌ خوراک دام و طيور) مي باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا دهه دوم آبان ماه امسال تعداد 470 کارگاه آن در عرصه های مذکور راه اندازی شده است، گفت: این کارگاه ها در عرصه های اقتصاد مقاومتی 304 کارگاه با اعتبار 40 هزار و 890 میلیون ریال، صنایع تبدیلی 36 کارگاه با اعتبار 4 هزار و 320 میلیون ریال، تسهیلات تکلیفی اشتغال 130 کارگاه با اعتبار 12 هزار و 510 میلیون ریال می باشند.

زهرایی ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی بطور خلاصه از سال 92 تا آبان ماه سال جاری جمعاً بیش از هزار نفر اشتغال مستقیم با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برگزاری آموزش کارآفرینی و اشتغالزایی تصریح کرد: در راستاي آموزش متقاضيان تسهيلات اقتصاد مقاومتي و عموم مردم، كارگاه هاي آموزشي در عرصه هاي مختلف شامل 33 کارگاه در شهرستان ها و 5 کارگاه یک روزه آموزش تخصصی اقتصاد مقاومتی ترویجی – آموزشی به صورت استانی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با اشاره به طرح همگام با کشاورز گفت: فعالیت بالغ بر 123 هسته فلاحین در عرصه های کاشت ، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از تجربیات کشاورز نمونه در شهرستان ها و همچنین فعالیت در بهبود عملکرد کارگاه های اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش قارچ خوراکی، تولید کود ورمی کمپوست ، پرورش زنبور عسل می باشد.

وی ادامه داد: در این طرح بالغ بر 3 هزار و 200 نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در استان در حال آموزش می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها