رزمایش "الی بیت المقدس" با حضور 36هزار بسیجی دلاور از 6 استان کشور در منطقه عملیاتی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۶۴۵۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رزمایش "الی بیت المقدس" با حضور 35هزار بسیجی دلاور از 6 استان کشور در منطقه عملیاتی استان قم برگزار شد.

در این رزمایش سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند.

در این رزمایش فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) و  6هزار بسیجی از استان البرز نیز حضور دارند و مابقی بسیجیان از استان های قم، مرکزی، سمنان، تهران و تهران بزرگ می باشند.


این مراسم با صبحگاه کلیه نیروهای شرکت کننده آغاز شد و سپس سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) که متشکل از بسیجیان شرکت کننده از 6 استان می باشد به تشریح برنامه ها، تعداد نفرات و گردان ها پرداخت.

 سعید حدادیان نیز به مدیحه سرایی پرداخت که شور و حال خاصی به این رزمایش داده بود.

بر اساس این گزارش، رزمایش بزرگ الی بیت المقدس با رمز لبیک یا حسین در دو محور آغاز و گردان‌های امام حسین علیه السلام و بیت المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضی وارد سرزمین قدس اشغالی شده و ماکت قدس اشغالی را آزاد نمودند.

در ادامه هواپیماهای سپاه با پرواز بر روی منطقه، بخشی از مواضع دشمن فرضی را منهدم و همچنین از سویی بالگردهای هوافضای سپاه با آتش موشک‌های خود از پیشروی گردان‌های بسیج حمایت کردند.


توطئه های دشمن علیه ایران با اشراف اطلاعات امنیتی خنثی شده است

سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه کل پاسداران در جمع بسیجیان حاضر در رزمایش "الی بیت المقدس" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به کارکردهای معجزه آسای بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج با اقتداری که دارد چشم همگان را به خود دوخته است.

وی افزود: بسیج در جنگ نرم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دشمن علیه ایران کارکردهای مهمی انجام داده است که البته پاسخ بسیج به تهدیدات دشمن نیز از کارکردهای دفاعی و امنیتی آن محسوب می شود.

فرمانده سپاه کل پاسداران صدور انقلاب اسلامی را از دستاوردهای حضور بسیج در صحنه دانست و گفت: از خداوند بابت این لطف برزگ بسیار سپاسگذاریم.

وی تصریح کرد: امروز در رزمایش "الی بیت المقدس" شاهد تشکیل 500 گردان بسیجی در گردان های امام حسین (ع) و 1500 گردان بیت المقدس در کشور هستیم و امیدواریم این آمادگی همواره حفظ گردد.

سردار جعفری حضور بسیج در تمام صحنه ها را مهم دانست و گفت: حضور همه جانبه بسیجیان در تمام عرصه ها عامل اصلی اقتدار و امینت است چراکه هماهنگی نیروهای مدافع انقلاب اسلامی در لبنان، عراق، سوریه و یمن نشانه حضور بسیج در صحنه می باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر پاریس عنوان کرد: با وقوع حوادث در پاریس، تهدیدات علیه ایران بیشتر شد است و هدف اصلی آن ها ایران و انقلاب اسلامی می باشد و میدانیم که هیچگاه از دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی چیزی کاسته نمی شود.

فرمانده سپاه کل پاسداران در پایان گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی به یک قدرت برتر در منطقه تبدیل شده است دشمنان می دانند که دیگر نمی توانند با جمهوری اسلامی با زبان زور سخن بگویند و با اشراف اطلاعاتی و امنیتی که داریم توطئه های آن ها را خنثی کرده ایم.

رزمایش بزرگ  " الی بیت المقدس" با حضور 35هزار بسیجی آغاز شد

پیش رزمایش بزرگ الی بیت المقدس با رمز لبیک یا حسین در دو محور آغاز شد که گردان‌های امام حسین علیه السلام و بیت المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضی وارد سرزمین قدس اشغالی شده و ماکت قدس اشغالی را آزاد نمودند.

هواپیماهای سپاه با پرواز بر روی منطقه، بخشی از مواضع دشمن فرضی را منهدم و از سویی بالگردهای هوافضای سپاه با آتش موشک‌های خود از پیشروی گردان‌های بسیج حمایت می‌کنند.


بر اساس گزارش خبرنگار بسیج،بسیجیانی از سپاه قائم آل محمد سمنان، سپاه علی ابن ابیطالب قم،‌ سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز،‌ سپاه روح الله استان مرکزی و سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران در رزمایش الی بیت المقدس 94 حضور داشتند.
در این رزمایش پس از فراخوان نیروها، سازماندهی و تجهیز، گردان‌ های حاضر به منطقه اعزام شدند و در اردوگاه‌ های پیش بینی شده استقرار یافتند.
در مدت دو روز برگزاری رزمایش الی بیت المقدس 94، برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی برای نیروها اجرا شد و در پایان پس از تمرین تاکتیکی یگان‌ها نیروهای عمل کننده با آتش و حرکت به تصرف اهداف از پیش تعیین شده پرداختند.

ارسال نظرات